Mijn Time Machine T5 geeft aan 'alleen lezen' doet verder niets.

Mijn Time Machine T5, 500 G geeft aan 'alleen lezen' doet verder niets. Nu heb ik de Time Machine verwijderd en opnieuw aangesloten maar ook dat geeft geen resultaat. Mijn iMac (2021) 24" 8 gig/256 ziet hem wel maar kan er niets mee. Heb altijd een nieuwe reserve liggen, een T7 500G en die doet het prima. Iemand enig idee of de T5 nog te redden is. Ben nu wel mijn verleden kwijt, maar niets onmisbaar.

Reacties

  • KorKor
    May 2023 aangepast
    Heb je al geprobeerd de schijf te herstellen (Schijf-EHBO), zo ja wat was het resultaat? Zie hier hoe:
    https://support.apple.com/nl-nl/guide/disk-utility/dskutl1040/mac
  • Helaas Kor, verschillende malen geprobeerd, maar Schijf EHBO geeft aan dat het is mislukt. Heb verder nog gezocht maar ik heb geen idee...
  • Toen je dat probeerde was het Time Machine programma nog actief? Probeer het eens te stoppen.
    Systeem instellingen -> Algemeen -> Time Machine -> Opties. Verander de frequentie naar Handmatig.



    Verwijder (eject, unmount) nu de T5 SSD van je systeem, koppel hem los en sluit hem na enige tijd weer aan. Probeer dan schijf EHBO nog eens.


  • Helaas Kor, ook dit heeft niets geholpen. Omdat ik al een paar weken een nieuwe T7 gebruik heb ik de T5 gewist. Hopelijk kan ik deze schijf nu weer gebruiken. Bedankt voor je hulp en het meedenken.


Log In of Registreer om te reageren.