Dropbox map kopiëren probleem. Oplossing gevraagd.

April 2023 aangepast in macOS Monterey
Als ik sinds kort op mijn iMac met systeem macOs Montery 12.6.3 de Dropbox map op mijn iMac open en daar met de option toets ingedrukt een bestand uit sleep naar het bureaublad dan wordt dat keurig gekopieerd, doe ik hetzelfde met een complete map, dan krijg ik de boodschap: De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan (foutcode - 8062). en die kan ik dan weg klikken met OK. Er staat dan wel een vage mistige lichtblauwe map op het bureaublad en als ik daar dubbel op klik, dan krijg ik een boodschap te zien met:
“Kopiëren van Naar de Mac' is gepauzeerd Je kunt het kopiëren nu voltooien of een hervatbaar exemplaar bewaren en het
kopiëren later voltooien.”
Waarbij twee aanklikbare keuze buttons met: Voltooi kopiëren of Bewaar hervatbaar exemplaar. De eerste keuze geeft dan gelijk weer de boodschap: “De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan (foutcode - 8062).” de tweede keuze doet helemaal niets. Die map moet dan dan daarna gewoon naar de prullenmand daar je er niets mee kunt.
Hoe los ik dit probleem nu op?
Een sluipweggetje heb ik wel gevonden, de map die ik wil kopiëren gewoon even uit de Dropbox map naar mijn bureaublad slepen, daar is hij dat wel te kopiëren d.m.v. het indrukken van de alt/option toets en deze map even te verslepen en weer los te laten. Daarna sleep ik de oorspronkelijke map weer terug naar mijn Dropbox map.
Maar dit is natuurlijk niet zo het hoort. Hoe krijg ik het weer normaal werkend?

(Nu wat later, ik heb denk ik altijd te moeilijke vragen ;-) Krijg zo weinig respons.)
Log In of Registreer om te reageren.