Verwijderde map in Foto's terughalen op Mac Ventura

Zelf werk ik (nog) niet met een Mac, maar ik ondersteun iemand die dat wel doet. Hij heeft een map in Foto's per ongeluk verwijderd. Hierin staan vele albums van een groot aantal jaren met daarin de foto's gesorteerd. Hij weet dat hij de foto's niet kwijt is, maar die staan elders ongesorteerd. Mijn vraag van hem aan mij is nu: hoe krijg ik mijn per ongeluk verwijderde map met alle albums terug? Is daar een mogelijkheid voor? Nu weet ik niet of dit mogelijk is, ik ben hier nieuw, maar een toelichting met afbeeldingen zou mij erg helpen! Wie kan mij helpen? Alvast, ook namens hem, enorm bedankt! Ik werk overigens wel met iPhone en iPad, maar een iMac/Book gaat op dit moment nog een beetje boven het budget...:)

Reacties

  • Een aanvulling: Hij heeft (bijna) alle mappen nog wel op een oude MacBook in iPhoto staan. Is er eventueel een mogelijkheid om deze op de één of andere manier over te zetten in Foto's? Zonder iedere map individueel op een USB te moeten zetten en over te zetten naar de nieuwe Mac.
  • Kun je die oude mac niet starten in target mode ? dan beide macs koppelen (ethernet kabeltje) en importeren met Foto's in een nieuwe bibliotheek ?
  • Dank Theo, voor je antwoord. Ik ga het proberen. Hoe start ik de MacBook in Target Mode?
  • Ik draai op Ventura...moet je even opzoeken hoe dat moet op die oude Macbook....doelschijfmodus heet dat officieel.
Log In of Registreer om te reageren.