iMac update met Mojave en iTunes

Imac Update.
Beste,
Ik ben Paul en ben op vlak van computers niet echt zeer handig en hou liefst de dingen zoals ze zijn.
Maar ik heb nu het volgende voor :
Ik heb dus een iMac (Late 2012) en wordt normaal gebruikt als hoofdcomputer, daarnaast hebben we een Macbook pro, en drie iPhones in ons gezin.
Een bijkomend gegeven is dat onze zoon een DJ is en ook zijn muziek wordt op deze iMac bewaard en dit is ook de eerste reden van onze problemen. Momenteel draait deze iMac op de laatste versie van Mojave en dit omdat bij de volgende update er geen iTunes meer op staat en de muziek van onze zoon niet meer afgespeeld kan worden op de programma’s zoals Recordbox en Serato, die hij gebruikt om te Dj’en.
Tot op heden hebben wij dat op deze manier opgelost, maar nu hebben we twee nieuwe iPhones gekocht die op iOS 16 draaien en aangezien dat wij onze reservekopie’s op iTunes hebben staan, wilden we dit ook doen voor de nieuwe (tweedehandse) iPhones.
Maar nu krijgen we de melding dat we eerst een update moeten doen voor onze iPhones zouden erkend worden. Ik heb gezien dat we zouden kunnen updaten naar Catalina, maar verder dan Catalina kunnen we niet meer omdat onze iMac te oud is.
Nu heb ik wat vragen hierover aan jullie als experten, want ik heb het al aan zoveel mensen gevraagd, maar nergens krijg ik een duidelijk antwoord.
Als we de update doen naar Catalina, hoe moeten we dan (op een voor mij een zo makkelijk mogelijk manier) terug het juiste formaat verkrijgen voor de muziek, zodat we geen problemen krijgen met de programma’s Recordbox en Serato?
Werkt dan de gezinsdeling voor de muziek nog? (want het is op deze manier dat ik de muziek van de iMac naar de macbook zet)?
Worden de iPhones terug erkend en kunnen we terug reservekopie’s maken en ook muziek zetten op de iTunes?
Graag hulp alstublieft ??
Bedankt alvast en een fijne dag, Paul

Reacties

  • Blijft de vraag...welk formaat wil jij voor de muziek.... voor Recordbox en Serato.

    1)Reservekopie's van iPhone lopen bij de nieuwe systeemversie' gewoon langs de finder
    2) iTunes wordt vervangen door Music en TV. Backup van nummers is interessant, ik ben enkele nummers kwijtgeraakt...
  • Hallo Theo,
    Ik weet niet welk formaat Recordbox en Serato nodig hebben, maar ik weet wel dat Music dit formaat niet meer ondersteunt.
  • Niemand???
  • KorKor
    March 2023 aangepast
    Ik denk dat je meer geluk hebt, als je de vraag stelt in een forum voor muzikanten of DJ's.

    Bij een update naar Catalina wordt de muziek database overgezet naar de nieuwe Muziek app. Het formaat (bijv MP3 of m4a), van de bestanden blijft hetzelfde. Probleem met Catalina is wel dat 32-bits software niet meer werkt.
  • Oke, bedankt Kor.
    Misschien een goed advies voor een forum waar ik deze vraag kan stellen?
  • Nee helaas, ik ben geen muzikant.
  • Toch bedankt
Log In of Registreer om te reageren.