Backup lukt niet door iets met File Vault


Ik werk in MacOs Catalina en het een WD-externe harde schijf van 16 TB die als 2X8TB is ingesteld (weet even de naam niet).

Er was iets met het inloggen op mijn Imac en toen heb ik iets met File Vault aangeklikt.
Inmiddels is op mijn Imac File Vault ingeschakeld

Op mijn externe harde schijf staat een Time Machine backup van de Imac. Maar die geeft nu een foutmelding. De externe harde schijf staat aan, maar ik hoor hem niet pruttelen (dat zou hij toch moeten doen als nu ook de Time machine backup zou moeten worden versleuteld?
Ik heb de laatste niet afgeronde backup van Time Machine van de externe harde schijf verwijderd; dus er staan alleen 'schone backups op'. Ik heb opnieuw opgestart nadat ik de niet afgeronde backup had verwijderd, maar hij blijft de foutmelding mbt File Vault geven.



Op de externe schijf staan Time Machine 3 backups en degenen die MacbookAir van Elizabeth heet doet het gewoon.

Mijn vraag is hoe ik Time Machine op die externe harde schijf weer aan de gang krijg

Reacties

  • O, en Time Machine activeren lukt gewoon en dan kan ik gewoon terug in de tijd gaan. De laatste correcte backup is van 31 december 2022; daar geeft het systeem ook de precieze locatie van de backup files aan. Datzelfde gebeurt met verder teruggaan in de tijd; bijvoorbeeld 21 maart 2021.
    Da backups van na 31 december 2022 geven een andere locatie aan; maar zijn wel benaderbaar. De locatie is echter totaal anders.

Log In of Registreer om te reageren.