Fonts doen het niet meer

Ik heb een uitgebreide collectie fonts Adobe, Linotype en E+F op CD en op HD ik kom er nu achter dat veel fonts niet meer worden ondersteund door de laatste OS. Heb ik iets gemist of moet ik e.e.a anders instellen. De letter bibliotheek kent ze niet meer. Alleen de OpenType typen doen het nog. Maar PostScript dus niet. Enig idee? Of kunnen de CD’’ s bij het grof vuil. Het zou jammer zijn maar niet echt een ramp

Reacties

  • Adobe ondersteunt de Type 1-fonts niet meer. Tsja.
    Voor wat betreft MacOS heb je hier misschien iets aan: https://typefaceapp.com/help/tips/postscript.
    Verder zijn er apps waarmee je fonts kunt converteren naar OpenType. Ik heb daar (nog) geen ervaring mee. Het is natuurlijk niet zo dat je fonts na conversie ineens alle OpenType-mogelijkheden hebben, maar het zou een oplossing kunnen zijn voor specifieke gevallen. (Daar hoort dan weer de opmerking bij dat je dan in je gebruikslicentie moet kijken of dat toegestaan is ;-)
  • Duke, bedankt voor je reactie. Weer wat wijzer geworden. Ik ga me zeker verdiepen in de toegezonden tips . Ben ik toch weer wat op weg geholpen. Mogelijk kan ik dan weer een specifieke letter gebruiken.
Log In of Registreer om te reageren.