backups, reinstalls en whatsapp geschiedenis herstel

tldr: Whatsapp for business prompt nooit voor verificatie of geschiedenis herstel na deleten en reinstall van de app (zoals hun FAQ adviseert).
Hij behoudt die paar oude berichten en 'lijkt te denken' dat hij up to date is (of checkt dit in elk geval niet).
Backup is in orde want op 2e device kunnen zetten, weliswaar zonder alle bestanden.
zit nu met paar vragen:
1. wat gebeurd er als ik vanuit dat 2e device een nieuwe reservekopie maak, terwijl de bestanden niet zijn geladen?
2. wat zit er in welke backup? vanuit de ios settings is er een icloud reservekopie en vanuit whatsapp app zelf. is dit dubbelop of zit whatsapp geschiedenis niet in de algemene icloud reservekopie? kan dit conflicteren?
3. uiteraard de vraag; hoe krijg ik alles weer volledig op de main phone?

het lange verhaal:
whatsapp voor business geinstalleerd op een chromebook en dit verwart met een desktop client. toen ik merkte dat hij alles wou overzetten dit proces gestopt (stom, I know.. )
Toen alles weer terug willen zetten naar de telefoon, maar daar staan dus maar een paar berichtjes en ik krijg nooit de prompt om dingen terug te zetten.
Vervolgens een andere telefoon gepakt om naar over te zetten en gelukkig laadt hij daar wel de volledige geschiedenis in. Echter, wel zonder bestanden want te weinig storage voor alles.
Geprobeerd weer over te zetten naar de main telefoon, maar met hetzelfde resultaat en ondertussen blokt whatsapp for business het overzetten steeds langer. Inmiddels 2 dagen.
Ik zit dus nu met een backup die inmiddels een week oud is, er komen nieuwe dingen bij op de 2e telefoon en ik durf ook niet al te veel te doen omdat ik bang ben dat ik alles kwijt raak.

Log In of Registreer om te reageren.