Mail op de Macbook Opslaan

Beste fgorumleden;

ik wil mijn mailberichten opslaan zoals ik dat ook vroeger deed bij windows.

Gewoon rechtermuis knop (RMK) of F12

Dat is niet eenvoudig bij apple iOS...

Ik kan het bericht verplaatsen etc, ik kan op archief klikken; maar geen optie om het bericht ergens op de Mac opslaan; en dat ook weer op de andere Apple device terug vinden.

Op int. gezocht; en een tip was: ' klik op Archief, en kies voor bewaar'
Die laatste optie kan ik niet op mijn MB pro 2022 / venture / laatste update vinden

Wie kan mij helpen?

m.vr.groet
Ceth

Reacties

  • April 2023 aangepast
    Je zou eens in de help functies van het mail programma kunnen zoeken of je daar iets vind. Tekst kun je ook selecteren en kopiëren en in een tekst bestand bewaren. Ook kun je mailtjes exporteren (ook om als backup te bewaren) los of van een aantal of alle postbussen tegelijk, op welke plek dan ook die je zou willen op je Mac. Gewoon even een beetje zoeken in de menubalk en in de help functie van Mail. Ik zit niet bij mijn computer, anders had ik het beter omschreven.
  • Oh vanmorgen vroeg ik nog aan iemand waarom hij iets van jaren terug deelde op Facebook, nu heb ik zelf zo ik achteraf pas zag ook geantwoord op iets van een jaar oud. 😂😜 Het bewijst wel dat dit goed bedoelde forum welk sommigen mensen en ikzelf soms ook nog echtcwel nodig hebben, toch niet optimaal fungeert. Jammer, dat wel.
  • July 2023 aangepast
    Hallo Simon G.

    tis niet waar...Nog 1 gemist v.e. topic v aan nov/2022; sorry.

    Ook hier niet nog een reactie verwacht na 5 maanden...

    Ik had kunnen kijken bij de oudere berichten; maar door allerlei persoonlijke omstandigheden en problemen kwam 't er gewoon niet van.

    Goed;
    Ik zie nu, dat een andere topic van mij over iets anders ging, maar later wel over 't opslaan ging van mails...

    Toch nog bedankt voor 't reageren.
    En ja, jammer dat je geen melding krijg dat er een nw bericht is.

    edit:
    Het is een mooi forum; goede reacties en tips.
    Dit forum moet blijven, mede omdat er nauwelijks NL-talig apple forums zijn

    m.vr.groet
    \Ceth
Log In of Registreer om te reageren.