macOS Ventura daar een ringtone plaatsen op iPhone

Ben pas overgestapt van een imac 2011 (met iTunes) naar een 24 inch mac 2021. Hoe kan ik nu een zelf gemaakte ringtone op mijn iPhone krijgen?
Vroeger sleepte ik het nr zo van links uit de map naar de iPhone

Reacties

  • Goede morgen MichelF, bedankt voor het meedenken. Dit wist ik al. Maar mijn probleem is, ik had met mijn oude iMac 2011 al een een hele voorraad ringtones gemaakt en in mijn bezit. Heb voor ieder contact op mijn telefoon een foto/ ringtone. Ik wilde bij een nieuw contact een ringtone slepen, maar dat lukt mij niet via de Finder.
  • Dat klopt dat is er door apple al een tijdje uitgehaald, vanaf het moment dat je via finder op je telefoon kan kijken.

    Omdat jij een 2011 versie gebruikte heb je die updates nooit gehad, en nu met een nieuw model en met de laatste mac software ga je dat merken.

    Ik kan het met mijn oude iMac 2013 ook al niet meer

    Maar als je met garageband je ringtones heb toegevoegd kan je in je contacten, per contact een andere ringtone kiezen. Maar dat moet je wel met je iPhone doen
  • ok bedankt, ik geef het op.
  • KorKor
    November 2022 aangepast
    Je kunt die ringtones nog steeds via je Mac naar je iPhone overbrengen.

    Sluit je iPhone aan aan je Mac, je moet nu zowel op je Mac als iPhone aangeven dat de apparaten te vertrouwen zijn.

    Open de Finder en als het goed is zie je de iPhone in de linker balk. Klik erop en je krijgt de gegevens van je iPhone te zien. Klik op het Muziek tabje.

    Sleep vervolgens de ringtones naar dit venster. Het importeren gaat dan automatisch en heel snel, je hoeft nergens op te klikken. De ringtones moeten wel de extentie m4r hebben!


  • Kijk, ook iets geleerd. Wist het niet
  • Helaas doet dit het niet op mijn nieuwe imac 2021. Had zelf ook gedacht dat het zo moest. Heb wel een iPhone 7 plus 15.7.1. dus die is niet meer te updaten

  • als ik de ringtone op de iPhone zet of er naast gebeurt er niets. Doe ik dit zelfde op de iPhone /ipad van mijn vrouw gebeurt er ook niets. Maar plaats ik die op een andere schijf wel. Ook zag ik nu pas na weken dat de bovenste balk
    helemaal niet reageerde op de icoontjes.
    Zelf denk ik dat maar Apple ga bellen of ik een foute imac bij hun heb gekocht.
  • KorKor
    November 2022 aangepast
    Nee, je moet het niet naar die iPhone in de linker balk slepen, maar naar dat grote venster rechts ernaast.
  • ik ben bijna 75 en geef het op. Ben niet van plan om nog een nieuwe telefoon te kopen, hebben wel de laatste iPad air met IOS 16. De centjes gaan de laatste tijd wel heel erg verdwijnen. Maar allemaal die dit lezen doe geen moeite meer.
  • KorKor
    November 2022 aangepast
    Ik heb de tekst aangepast:
    je moet de ringtone niet naar die iPhone in de linker balk slepen, maar naar dat grote venster rechts ernaast.
Log In of Registreer om te reageren.