back-up via time machine stopt niet !!!!

October 2022 aangepast in macOS 10.15 Catalina
bij het maken van een back-up via time machine gaf reserve kopie 27,11 GB aan, normaal stopt deze na het maken van de aangegeven hoeveelheid nu blijft deze door gaan !!!
wat loopt hier fout heb deze dan maar gestopt.
Voorheen nooit problemen gehad

Reacties

  • Ik weet niet hoe de instellingen zijn voor de frequentie van de TM backup. Ik zou dit, tijdelijk, verhogen, of op handmatig zetten en een volledige backup maken.

    Als deze klaar is kun je de frequentie weer aanpassen.
  • October 2022 aangepast
    @jemmie doe dit altijd Manueel wanneer ik het nodig acht.
    Al 4e keer geprobeerd en loopt nu weer door maar als ik bij opties gaan kijken staat er volgende reservekopie geschat op 1,09 TB ???
    Dit zal niet door dat ik sommige zaken heb verwijderd?
  • Als je iets verwijder zou de backup juist minder moeten doen.

    Ik denk dat de Mac je wil pesten, omdat deze weet dat je andere wil aanschaffen ;-)

    Heb je niet toevallig een externe schijf aangesloten die, ineens, meegenomen wordt in de backup?
  • October 2022 aangepast
    @jemmie Nee toch niet
  • @jemmie wat die 1,09 TB heb ik foutief gelezen, is geschatte grootte vn volledige reservekopie, sorry
  • @jemmie heb Apple gebeld hebben mee op m'n scherm gekeken en zou niks aan de hand zijn met time machine.
    Moest gewoon laten doorgaan en is op -+ 56 GB gestopt. Dus hopelijk niks aan de hand.
    Toch wel raar dat time machine 27,11 Gb aangeeft en dan toch verder gaat. Was tot 2 weken geleden niet zo. Had schrik dat ik iets verkeerd had gedaan.
    Heb zelf nog een schjjf EHBO uitgevoerd en via Onyx alles laten checken voor dat ik vandaag een nieuwe poging onderging.
  • Goed te lezen dat het nu opgelost is.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.