melding: ' uw scherm wordt geobserveerd '

Beste forumleden

Ik heb nu 2x bovenaan in het inlogscherm deze melding gehad.
Dat zal niet helemaal oké zijn?

wat moet/kan ik hiermee?

Ik hoor het graag

Ik heb een foto met de tel. gemaakt, maar helaas te groot bestand; stond nog HDR
die moet ik nog zien te verkleinen

Reacties

  • Komt deze melding op een Mac of op een iPhone? En welke versie iOS of MacOS?

    Misschien is het handiger om deze melding in de bijbehorende categorie te zetten, dat kan ik wel doen.
  • Dank voor de reactie!

    Ik schok van de melding en ff snel een post gedaan; sorry.

    Ik kon de juiste categorie niet vinden, en dacht dat 'Overige' een goede was.

    U mag deze in de juiste zetten, zeg ff waar svp

    m.vr.groet
    Ceth
  • poging foto bijvoegen
  • KorKor
    September 2022 aangepast
    Aangezien je niet vermeld waar je die melding ziet (Mac of IOS apparaat), neem ik aan dat het om de Mac met Monterey gaat.

    Die melding kan veroorzaakt worden op één van de volgende manieren:
    1. Je hebt per ongeluk scherm opnemen geactiveerd. Zie je onderstaand icoontje in je menu balk?

    2. Je gebruikt AirPlay. Mogelijk zie je ook het waarschuwingsbericht dat je onlangs AirPlay hebt gebruikt om het scherm van uw MacBook naar een ander Apple-apparaat te spiegelen.
    3. Je gebruikt een app waarmee je je scherm wordt vastgelegd.

    Ik gok op de eerste, want dat heb ik zelf ook wel eens gehad. Mijn disk liep toen ook snel vol.
  • Beste Kor;

    stom van mij; dank dat je alsnog een oplossing aangeeft !

    Ik had wat tekst weggehaald, en daarbij ook de gegevens van het device

    MB Pro 14 inch 2022 - M1 laatste update

    Ik ga een uitproberen en zo het resultaat hier melden
  • September 2022 aangepast
    Beste Kor;

    Opl.1 is lastig nu te controleren omdat de melding nu niet plaats vind.

    De melding komt af en toe; als ik de deksel van de MB open en het inlog scherm zie.
    Ik heb dan nog niets gedaan; en vlgs mij dan je dan nog geen app o.i.d. activeren; maar wie ben ik.

    Opl. 2:
    Ik gebruik geen Airplay

    Opl. 3:
    Ik gebruik geen specifieke app waarmee ik het scherm vastleg; anders dan die van apple zelf (ctrl-shift-5 )
    Dan heb ik (voor zo ver ik mij kan herinneren) en ik weet ook niet; of dat mogelijk is bij het inlogscherm... maar dat ga ik zo ff checken.

    edit:

    check foto scherm maken kan bij inlogscherm! Weer wat geleerd!
    Maar dat was het niet; het ging om scherm monitoren.
    Ik weet niet hoe dat te activeren; ga eens googlen

    edit 2;
    De knop waarover je hebt; heb ik wel eens gezien als ik een schermopname maakte.
    Die kreeg ik te zien; als ik een foto van het scherm maakte;
    en dan bleef soms hele scherm donker!
    Snapte er niets van; kreeg het ook niet weg; tot dat ik ik de menu balk bovenaan die knop zag en daarop klikt.

    Dus dan wordt er een video van gemaakt???
    Nooit geweten! Ik zal een apart vraag stellen om oude opnamen te verwijderen.

    Toen ik die melding zag, was het scherm niet donker en die knop in het inlog scherm ook niet gezien.
  • Kor e.a.

    e.e.a. uitgeprobeerd om in het inlogscherm een 'foto' te maken met Command+ Ctrl+ 5.....

    en verdikkeme ik zag wel een voor mij bekende 4-kantte stippen lijn... en de foto werd gemaakt/opgeslagen...

    In principe klik ik nooit op de knop 'Opnemen'
    Maar toen ik dit nu deed, werd het scherm donker en zag ik in de menu balk bovenaan de door u bedoelde knop.....
    met de melding ...." scherm wordt gemonitord'
    Daarop geklikt en weg donkere scherm + melding.

    Kennelijk heb ik op een Bep. toetsen combinatie geklikt...
    Ikm kan met het niet voorstellen, maar het zal wel zo zijn...

    In iedergeval is het mij nu duidelijk als die melding komt wat ik moet doen.

    Hartelijk dank;

    PS
    in welk rubriek kan ik het beste vragen stellen over de Macbook?

    Ceth
  • Verdere vragen over de macbook kun je stellen in 'macOS [besturingssysteem]' in dit geval dus 'macOS Monterey'

    Ik sluit de melding en plaats deze in de juiste categorie zodat deze beter terug te vinden zal zijn.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.