Agenda start niet meer op IMAC (Monterey)

September 2022 aangepast in macOS Monterey
Indien je agenda op je IMAC niet wilt opstarten kun je het volgende doen:
1A. Zorg dat je de synchronisatie in de Icloud uit zet, als het goed is kun je je agenda in iCloud wel oproepen en inzien.
1B. Indien je geen synchronisatie hebt aanstaan, probeer deze eerst eens aan te zetten en controleer daarna in de iCloud of je je afspraken terug ziet. Als dat zo is ga dan naar punt 1A en vervolg met punt 2.
1C. LET OP!! indien de synchronisatie achteraf (1B) niet werkt zul je je gegevens verliezen.
2. maak een map op je desktop genaamd backup-agenda.
3. start Finder op, zie boven in het Finder scherm de optie GA, indien je de Option knop indrukt zie je rubriek Bibliotheek, klik daar op.
4. er opent zich nu een overzicht met allemaal mapjes, ga naar mapje CALENDARS , kopieer de inhoud van dit mapje naar het mapje van punt 2.
5. maak de map CALENDARS leeg. ( je moet de map zelf niet verwijderen.)
6. start daarna je agenda weer op.. als het goed is moet agenda weer werken.
7. Zet je iCloud synchronisatie weer aan, en bekijk agenda opnieuw, even geduld duurt even voordat de synchronisatie klaar is.
8. Als alles weer werkt kun je de map van punt 2 verwijderen.
9. Maak daarna maar weer een volledige backup van je systeem.
Log In of Registreer om te reageren.