Time machine bakups niet verder terug dan na vervangen Fusiondrive voor een SSD

Beste mensen

Ik heb mijn iMac 2019 met Fusion drive ge-update met een SSD. Alles werkt en ook Time machine heeft gewerkt. Via een HDD Dock even de oude fusion drive geïnstalleerd en toen kreeg ik in Time machine de melding 'kan niet ...' dat er twee schijven met dezelfde naam t.w. Macintosh HD gevonden waren door TM, 1 diende ik te veranderen in de naam Macintosh HD. Dat ging echter niet (grijs gekleurd). Vervolgens de oude fusion drive gewist. Vreemd genoeg werd de nieuwe SSD toen ook veranderd van Macintosh HD in de feitelijke naam van de SSD, (op het bureaublad nog wel genaamd Macintosh HD). In Schijfhulpprogramma is de op het moederbord bevestigde Apple SSD nog te zien uiteraard met een lege disk want die had ik uit de Dock gehaald, (de oude fusion drive is overigens inderdaad leeg). Nu komt die:

Sinds ik de oude fusion heb geleegd kan ik na activeren TM inderdaad nog steeds terug tot de oude datum in december 2020. TM gaat zoeken maar vind niets en gaat terug naar vandaag. Ik kan nog wel teug naar de eergisteren toen ik bovenstaande acties heb uitgevoerd (Wissen fusion drive). Hoe kan dit en weet wie o wie weet iemand of dit en h


oe dit is op te lossen? Of zijn mij oude backups vanaf dec 2020 tot eergisteren verloren?

Alvast heel erg dank voor jullie reactie.

Reacties

  • Automatische reservekopieën staat uit (geen vinkje), dus er wordt geen backup gemaakt. Als dit zo de hele tijd geweest is, dan heb je vrees ik geen backups.
  • Tja die heb ik later pas uitgezet omdat die anders veel te vaak backupt maar ik heb wel degelijk een backup en ik kan ook een datum in dec 2020 kiezen in TM dus hij vind m wel degelijk alleen gaat hij na zoeken terug naar vandaag.
  • Op de backupschijf staat ook gewoon een backup.sparcebundle en zoals gezegd kon ik voorheen altijd terug naar dec 2020
Log In of Registreer om te reageren.