Heeft iemand ervaring met Aiseesoft?

August 2022 aangepast in iOS 15 | iPadOS 15
Goedemiddag,

De telefoon van mijn moeder heeft problemen met het updaten naar een nieuwe iOS (mislukt omdat hij niet langer verbonden is met internet). Ik heb online gezocht naar mogelijke oplossingen maar deze lijden helaas nog niet naar de oplossing. Via de website van aiseesoft kan ik een programma downloaden die dit zou kunnen verhelpen. Maar ik twijfel of dit veilige software is. Weet iemand van jullie of dit een betrouwbare website is? https://nl.aiseesoft.com/solutions/ios-update-not-connected-to-internet.html. Er is een gratis en een betaalde versie. Maar wat het verschil is tussen die twee zie ik ooo zo even niet.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken 😊

Reacties

  • August 2022 aangepast
    Ik heb geen ervaring met de site, maar wat ik zo zie is deze site meer een verzamelsite dan dat ze zelf iets hosten.
    De link die je geef werkt overigens niet.

    Verder wordt het niet hebben van een internet verbinding naar apple niet opgelost door software van een externe partij te instaleren.

    Werken andere Internet verbindingen wel?

    Het probleem kan worden veroorzaakt doordat er een oudere versie van een iOS update is gedownload, maar deze nooit geïnstalleerd is. De nieuwe update kan dan niet gedownload worden en geeft een, volgens mij een verkeerde melding, dat er geen internet connectie is.

    Had je de optie al geprobeerd om een eventueel eerder gedownload versie te verwijderen?
  • Hoi Jemmie,
    Heel erg bedankt voor je antwoord. Excuses dat ik het bericht een 2e keer geplaatst had. Ik kreeg geen reactie en dacht dat ik het wellicht toch in de verkeerde rubriek geplaatst had. Vandaar dat ik hem ook in een andere rubriek daarna gezet had. Maar ik begrijp ook zeker dat dat niet de bedoeling is.
    Dank je wel voor het meedenken met mijn probleem, ik heb dat inderdaad geprobeerd, meerdere keren zelfs, maar we blijven dan dezelfde melding krijgen. Ik heb nu een andere telefoon geregeld. Ik ga morgen de telefoon van mijn moeder overzetten tijdelijk naar deze telefoon. Dan haar eigen telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan kijken of het wel lukt om de software te updaten. En dan natuurlijk weer de alles terug overzetten naar haar eigen telefoon. Ik zag dat er een fout in de link stond. Hierbij de goede link.
    Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken.

    https://nl.aiseesoft.com/solution/ios-update-not-connected-to-internet.html
  • Wat de tool in de link doet, wat ik zo zie, is grafisch weergeven welke stappen je kan proberen, maar niet echt een oplossing biedt voor dit specifieke probleem, internet werkt, maar de update niet.

    Het terugzetten naar fabrieksinstellingen instellingen is een optie, dit kun je het beste met een computer doen.
    Een herstel op de iPhone zal alleen de gegevens wissen. Wanneer je dit via een computer doe wordt het hele systeem opnieuw geïnstalleerd zodat fouten, veroorzaakt door eerdere updates, niet blijven bestaan.
  • Oké, dat is superfijn om te weten! Dank je wel, dan doe ik het op die manier

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.