TimeMachine notificatie/melding ontvangen (na xx uren/dagen) indien niet ingeschakeld...

Hoi,

Na het aankoppelen en afkoppelen van externe harde schijven, bij schijf-EHBO, enz... zet ik in principe TimeMachine eerst uit. Maar daarna vergeet ik vaak mijn TimeMachine opnieuw in te schakelen.

Ik kan me herinneren dat ik vroeger meldingen (notificaties) ontving in de aard van: "Er is gedurende xx dagen geen TimeMachine backup meer gemaakt."

Eveneens zag ik vroeger regelmatig het TimeMachine-icoon rechtsboven in de menubalk "rond draaien" indien een backup werd gemaakt. Het ronddraaiend icoon gaf een geruststelling.. Deze "animatie" is blijkbaar verdwenen.

Is lees ook info over "lokale momentopnamen a.k.a. local snapshots" die gemaakt worden voor TimeMachine wanneer de TM-schijf niet aangesloten is, maar dit heeft weinig zin als mijn TM dagenlang niet actief ingeschakeld wordt.

Is er een mogelijkheid om een soort van melding/notificatie te krijgen indien bv. na 1 dag geen backup meer is gemaakt? Kan ik het interval (uren/dagen) zelf kiezen?

Groeten,
Roni

[Monterey 12.4 / Mac Studio 2022 / M1 Max / Studio Display 2022]


Log In of Registreer om te reageren.