Universal Control werkt niet (meer) ?

Bij het eerst uitkomen van Universal Control heb ik dat met succes kunnen gebruiken tussen mijn Macbook Pro 16" en mijn iPad Pro.

Ondertussen staan alle devices hier thuis op de meest recente OS. Met de M1 iMac en M1 Macbook Air van mijn echtgenote heb ik gisteren geprobeerd om de Universal Control in te stellen (zodat ze met haar Magic Keyboard en haar Magic Mouse beide toestellen kan bedienen naast elkaar), en ik stel nu vast dat het niet meer werkt. Er ontbreekt een stuk aan het "Add display" menu in de system preferences (zie screenshots in bijlage: de eerste is genomen van een YouTube video over hoe het er zou moeten uitzien, de tweede is op mijn Mac genomen).

Het stuk "Link Keyboard and Mouse" is niet meer zichtbaar (op geen enkele van de Macs hier in huis), en als ik op mijn MBPro probeer om te mirroren naar de iPad die er net naast staat, krijg ik een "time-out" error.

Alle toestellen staan op hetzelfde WiFi netwerk, met Bluetooth actief en de respectievelijke apple-ID's aangemeld zoals het hoort. De apple-ID's hebben 2FA en de Internet Sharing staat AF op alle Macs.

Enig idee iemand waarom dit niet (meer) werkt ? Werkt het alleen hier bij ons niet of zijn er nog anderen die er problemen mee hebben? (op Google vind ik momenteel niets terug over enig probleem ...)

Bij voorbaat dank voor feedback

Philip
Log In of Registreer om te reageren.