"bewerkt document": indicatie zwarte punt in rood bolletje verdwenen

Voorlopig nog geen groot gemis, maar...

In Big Sur zag ik telkens, als ik een document had bewerkt en nog niet had opgeslaan, een "zwarte stip" in het rode bolletje linksboven van het venster. Met de toetsencombinatie CMD+S (Save) kon ik het dan snel opslaan. Het was een automatisme...

Bij de upgrade naar Monterey wordt die zwarte stip (bij mij) niet meer getoond. In het verleden was ik dus "gefixeerd" op die zwarte stip als waarschuwing dat het bewerkte document nog niet was opgeslaan.

Iemand dezelfde ervaring? Enig idee hoe ik dit zwart puntje terug standaard kan zetten (wellicht met een "terminal" commando)?

Groeten en alvast bedankt.
Roni

Mac Studio M1 Max 2022 + Studio Display 2022 / 12.3.1 Monterey


Reacties

  • KorKor
    May 2022 aangepast
    Vreemd, bij mij is de stip in het bolletje wel zichtbaar. Ik heb ook Monterey. Is dat bij Teksteditor.app?



    Gelukkig kun je aan “Bewerkt” zien dat je nog iets moet bewaren. Doe je nl. ⌘+s, dan verdwijnt het woord “Bewerkt” en weet je dat alles is opgeslagen.
  • @Kor: o.a. bij de Teksteditor.app Ik heb het even nagekeken bij andere apps. De meeste van 'mijn' apps hebben de zwarte stip wél nog, sommige niet meer... Ik zal me voorlopig moeten "fixeren" op het woord "bewerkt" in plaats van de zwarte stip.
Log In of Registreer om te reageren.