Album of map maken in een bestaande album

April 2022 aangepast in macOS Monterey
Hallo forumleden

Kort samengevat; ik zie een samengevoegde album niet terug in en spec. album en niet in overzicht van alle albums.

Ik werk nog niet zolang met de app photo.

Ik heb een album ' muziek' maar ik div. foto's mbt muziek; bv muziek instrument en muziek lessen.

Ik heb 1 album " muziek " , en heb daarna een nw album gemaakt " muziek instrumenten"

De laatste heb ik gesleept naar de album muziek...
alleen ik zie deze niet terug in 't album ' muziek' ?
Wat doe ik verkeerd; op internet gezocht en bij apple support; niets gevonden war er op lijkt. Of ik zoek met verkeerde termen

ik hoor graag van jullie
m.vr.groet
Ceth

Reacties

  • April 2022 aangepast
    Beste mensen;

    Na lang zoeken en uitproberen het probleem opgelost
    Het heeft ff geduurd omdat de overstap van Windows naar Apple niet over rozen gaat... en ik nog veel moet leren.

    Na enig zoeken op de site van Apple support een aanleg gevonden waar ik wat mee kon.
    https://support.apple.com/nl-nl/guide/photos/pht211de0d6/mac

    Open de foto app
    dan naar de menubalk > Archief > maak een nw Map aan IN " mijn album"
    En sleep een gewenste album in waarin je verschillende onderwerpen met foto's wilt plaatsen

    Na enig gepruts ontdekt; dat een nw map in een map (bij mij) niet werkt; elke foto die je daarin sleept, maakt de Mac een album van?!?
    Voor mij werkt 't beste in " Mijn album " een nw album maken; geef 't een naam; sleep de gewenste foto's erin en sleep de 't nu album de de " hoofd-album.

    Ik weet niet of dit HET is, maar voor mij werkt het
    Ceth
Log In of Registreer om te reageren.