herinneringen openen in icloud lukt niet

Als ik probeer de map herinneringen te openen in icloud krijg ik de melding "herinneringen voor icloud kunnen niet worden geopend. De WebGL-functie van deze browser is niet beschikbaar. Start de browser opnieuw op of probeer een andere browser". Ik werk op een iMac 24" M1 chip en Safari versie 15.3 macOS Monterey versie 12.2.1 Ik heb gezocht naar WWebGL in Safrai/ontwikkel/experimentele functies en zie dat WebGL 2.0 en WebGL via Metal staan aangevinkt. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en vooral hoe dit op te lossen?
PS als ik de app Herinneringen in het Dock open werkt deze wel gewoon.

Reacties

  • July 2022 aangepast
    Opgelost!
    Inmiddels heb ik de boosdoener en de oplossing gevonden voor dit probleem. Na weer een melding dat WebGL niet geactiveerd zou zijn ben ik op zoek gegaan. Uiteindelijk bleek in de Safari.Plist bij WebGL een FALSE te staan. Na Safari geheel te hebben afgesloten heb ik de Safari.Plist naar de prullenbak gesleept en Safari opnieuw opgestart. Het euvel bleek verholpen. Mijn gedachte is dat er ooit iets niet goed is gegaan in een vorige versie van Safari op mijn vorige Imac en dat die fout mee is overgekomen door via Time-Machine alles terug te zetten op mijn nieuwe imac met M1 processor. Ik voeg een screenshot van het betreffende Plist onderdeel bij.
Log In of Registreer om te reageren.