na schone installatie Monterey fusion drive nu wel of niet op iMac 5k eind 2017

na mijn ingreep om de harde schijf en de lsd kaart te wissen is er geen fusion drive geweest in eerste instantie, na dat de servers van apple tot rust waren gekomen kon ik een internet herstel bewerkstelligen, hierbij heeft het volgende zich voor gedaan, bij appeltje over deze Mac opslag staat fusion drive, bij Finder zie ik 2x schijf 1x hd 1xssd. bij installeren van Monterey kreeg ik de vraag op welke schijf ik wilde installeren, bij vorige versies (big-sur enz) nooit gezien of gehad.
De vraag: is het nu wel of niet een fusion drive .
heb 2 scherm afbeeldingen,



hoor graag van jullie
vr.gr.
Hans


Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Lees het onderstaande artikel van Apple:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT207584
  • ja dat verhaal had ik ook gelezen, maar zoals je leest, als er in opslag staat "fusion drive" dan is het een fusion drive, maar als je in Finder 2 opslag medium ziet dat is het geen fusion drive, de vraag ia dus is het nu wel of niet een fusion drive
    gr hans
  • Nou toch maar weer eens in terminal geprobeerd “ diskutil resetFusion “ uit te voeren, voorheen toen ik de opslag waarschijnlijk helemaal verkeerd had gewist herkende terminal deze opdracht niet.
    Nu toch maar weer geprobeerd en inderdaad hij is bezig en een fusion drive van te maken.
    Nu alles maar weer opnieuw installeren . Maar dan is het wel weer origineel
    Dank voor een ieder die mee dacht
    Groet Hans

  • Maar feit is wel dat als er bij appeltje/deze Mac/ opslag fusiondrive staat dit onjuist is
    Als Finder 2 schijven laat zien en je bij installatie de mogelijkheid krijgt om te kiezen tussen HD en ssd
    Er dus van een fusion drive geen sprake is.
Log In of Registreer om te reageren.