hoe ga ik te werk met ontvangen Excel en word documenten in Catalina heb dan geen Microsoft Off meer

kan ik deze ontvangen documenten/bestanden omzetten nr Pages en numbers en ook anders om ?

Reacties

• @timosha
    heb het al gedaan met al m'n Word en Excel documenten, maar wou weten of ik een word of Excel van iemand toegezonden krijg als ik Catalina heb geïnstalleerd dan nog kan open/omzetten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Er is toch geen verschil tussen jouw eigen MS Office documenten en die van anderen. Sla ontvangen documenten op en open die met Pages/Numbers/Keynote.
  • maar ik zie dat mijn MS office pakket niet meer zal werken met Catalina vandaar mijn vraag
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is dan wel een heel antiek MS Office.
  • 6 October aangepast
    Van 2011 😀
    ooit gekocht om communicatie met werk, nu niet meer van toepassing dus ook geen meer aangekocht
  • Inderdaad kan je gewoon de documenten met pages of numbers openen. Als je perse word wil gebruiken, kan je natuurlijk ook nog gewoon office online gebruiken.
    Gewoon gratis te gebruiken online office versie. Voor een enkel document prima.
    Maar openen in pages of numbers gaat ook prima.
  • En als de iWork-applicaties van Apple je met specifieke bestanden geen uitkomst bieden, of wanneer je geen gebruik wilt maken van onlineopties zoals Microsoft Office Online of Google Documenten, dan zijn er nog altijd prima (gratis verkrijgbare) officepakketten die je (aanvullend) zou kunnen gebruiken zoals SoftMaker FreeOffice, LibreOffice of OnlyOffice.
  • @JustSomeOneElse , @Piscatorius bedankt vr de info. Was dit ff vergeten ivm online office, heb een live account dus via die weg kan ik eventueel nog van daaruit iets opmaken.
Log In of Registreer om te reageren.