Geen enkel bestand in ‘Herstel bestanden’

LS,

Ik gebruik iCloud (2TB) en heb ‘iCloud Drive’ op mijn MacBook, en eigenlijk heb ik al mijn bestanden in de iCloud.

Ik wilde eens kijken, puur uit nieuwsgierigheid, of je inderdaad via iCloud, verwijderde bestanden tot een maand terug, kunt herstellen via iCloud (desktop) en dan via Accountinstellingen naar Geavanceerd en vervolgend ‘Herstel bestanden’.

Maar tot mijn verbazing was dat scherm onder het tabje ‘Herstel bestanden’ helemaal leeg.

Ik heb toen de proef op de som gemaakt een test-bestand in ‘iCloud Drive’ op mijn MacBook opgeslagen. Vervolgens gekeken of ik die ook iCloud (desktop – inloggen met apple-ID), kan zien, en dat test-bestand was inderdaad zichtbaar.

Daarna het bestand via ‘iCloud Drive’ op mijn MacBook het bestand verwijderd en toen via iCloud (desktop) / Accountinstellingen / Geavanceerd en vervolgend in ‘Herstel bestanden’ gekeken: nog steeds leeg.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, of wat ik niet juist doe?

(Ik ben geen apple-genie, maar bijvoorbeeld het delen van folders e.d. via iCloud gaat uitstekend. En tot slot: bij ‘Herstel contacten’ en Herstel agenda’s’ staat wel het een en ander.)

Bij voorbaat dank.

M vr gr,
Philip.
Log In of Registreer om te reageren.