Apple Mail: hoe extra vlagjes toevoegen?

Wij gebruiken de functie "gemarkeerd" heel vaak op kantoor, aangezien we met enkele gedeelde mailboxen werken. Dan vlaggen we een mail in een bepaald kleur, elke medewerker heeft zijn eigen kleurtje.
Een nieuwe medewerker is gestart, waardoor alle 7 vlagjes zijn opgebruikt.
- Is er een mogelijkheid om extra vlagjes toe te voegen?
- Is er een andere manier om mails per medewerker te markeren (en dat dit ook automatisch op alle verschillende Mac's gebeurt).
Thx!

Reacties

  • Voor het laatste deel vd vraag weet ik niets, maar je kunt mails i.p.v. Vlaggen ook een achtergrond kleurtje geven. Dan is het visueel al onderscheidend aan de gevlagte. Wat ook kan is een regel aanmaken. Dat doe je bij instellingen in Mail. Je maakt per werknemer desgewenst eerst een nieuwe postbus aan waar je zijn of haar mail via zo’n regel automatisch in laat komen. In de regel kun je ook de achtergrond of de tekst een eigen kleurtje laten geven bij binnenkomst. Er is heel veel mogelijk. Zo ook een handtekening enz. Denk niet gelijk “ dat is makkelijk” ik maak nog een berg regels aan. Houd het eerst bij één type. Want veel regels die je spontaan maakt zitten elkaar later in de weg. Daar is ervaring voor nodig en gezond verstand. Maar deze simpele regel kan eigenlijk iedereen wel aan. Hoe het zit met gelijk op met verschillende Mac’s dat weet ik niet. Daar heb je een systeembeheerder voor nodig lijkt mij. Je kunt in elk geval dezelfde regels ook aanmaken op de andere Mac’s.
Log In of Registreer om te reageren.