Verjaardag van contactgegevens wijzigen via opdrachten-app (Siri-shortcuts)

Ik maak sinds kort veel gebruik van de de opdrachten-app van, ook wel Siri-shortcuts genoemd.
Daar heb ik de mogelijkheid gemaakt om op basis van een geselecteerde contactpersoon een berichtje te versturen, waaronder een verjaardagswens.
Erg handig en wordt erg gewaardeerd.
Nu kan ik al nagaan of van dat contactpersoon de verjaardag al in gevuld is, is dat niet dan wil ik die updaten met de datum van vandaag, zodat hij volgend jaar automatisch in mijn agenda komt.

Er is zeker de mogelijkheid om "contacten bij te werken" en ik kan daar ook "verjaardag" kiezen. Echter het "instellen" van de verjaardag lukt niet.
Als ik het veld "notities" kies om bij te werken lukt het wel en komt daar inderdaad de datum van vandaag te staan. Het lijkt dus een format-probleempje (of zo?)

Weet iemand de oplossing?


Reacties

  • Ik weet niet wat het probleem is, ik heb diverse manieren geprobeerd om het veldje verjaardag in een contact te wijzigen met shortcuts. Helaas klapte de shortcut er steeds uit als ik de datum van de verjaardag wilde toevoegen aan of wijzigen van een contact.
Log In of Registreer om te reageren.