CPU Activiteiten progje op de iPhone zoals je die op de Mac hebt

Als op mijn Macbook de batterij om onduidelijke reden leeg loopt, is een snelle blik op de activiteiten app (zie foto) hét middel om na te gaan wat er batterij aan het slurpen is. Ook als dat een onderdeel van MacOS zelf is.
Op de iPhone kan je mooi zien welke app batterij vreet, maar niet als dat iets binnen iOS zelf is. Koppel een iPhone maar eens met Apple CarPlay in de wagen. Geen enkel blauw balkje in "activiteit" in de batterij app van de iPhone, maar de batterijlading keldert.

iOS 14.6 vrat batterij, iedereen wel bekend. Zowel op de iPad en een weinig gebruikte iPhone 7 is het minderverbruik gigantisch te noemen na update naar iOS 14.7.
Op mijn daily, een XsMax,
is het minderverbruik eigenlijk niet zichtbaar. Ten tijde van 14.5 kon ik makkelijk 2 dagen op een lading, nu nog steeds amper 1 dag. Alle klassieke dingen al uitgetest. Het staafdiagramma laat niks speciaals zien.

Mocht er nu zo'n Mac activiteitenprogramma bestaan voor de iPhone, kon ik precies zien wat er te veel batterij verbruikt.
Iemand tips voor zulke app?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    July 2021 aangepast
    Dat iOS 14.6 'batterij vrat' is mij niet bekend, tenminste niet op twee (2) iPhone 12. Wat het energieverbruik betreft heb ik geen verschil gezien tussen de beta's en RC van iOS 14.7 en iOS 14.6.

    Voor het overige: geen enkele app van derden heeft toegang tot de processen van andere apps en al helemaal niet tot de systeem processen.
Log In of Registreer om te reageren.