Invoering van iCloud in 2014 geeft nog steeds talloze niet opgeloste problemen.

Apple verving in 2014 de goed werkende iPhoto app door de Foto app, alles moest immers naar de cloud.
Als ik alle problemen met de Foto app die ik heb gehad en in sommige gevallen nog steeds heb zou moeten beschrijven dan kan ik beter een boekwerk uitgeven.
Vele uren heb ik contact gehad met Apple Support, maar geen enkele keer heb ik een bevredigend antwoord gekregen.
Ook het internet biedt geen soelaas, je verdrinkt in de voorgestelde oplossingen die in de meeste gevallen bij mij niet eens werken

Een keer is het me zelfs overkomen dat, terwijl een Apple Support medewerker meekeek op mijn iMac, mijn bibliotheek (700 Gb), die fysiek aanwezig was op mijn iMac, verdween en nooit meer is teruggevonden.

Het is mij verder opgevallen dat de iCloud servers uitermate traag zijn, dit ligt niet aan mij want ik heb mijn Mac via een ethernet kabel aangesloten en heb een gemeten up-/download snelheid van 1000 MBi/s.
Dit kan natuurlijk een probleem zijn als je met grote foto bibliotheken werkt.

Nog een probleem, de map Personen waarin de gezichtsherkenningen staan, wordt om voor mij onduidelijke redenen niet geupload naar de cloud.
Dit houdt in, als je een schone installatie van MacOS doet, dat je bij het downloaden van de foto bibliotheek naar je Mac de gezichtsherkenning opnieuw moet uitvoeren.

Mijn vragen zijn , heb ik alleen dit soort problemen?
Is er iemand die de problemen en eventuele oplossingen wil inventariseren?
Log In of Registreer om te reageren.