MacBook Air overhit

June 2014 aangepast in Hardware problemen
mijn macbook air van 9 maanden oud word de laatste tijd heel snel warm, ik heb zelfs mn vingers er aan verbrand. Hij word al warm bij simpel safari openen of wifi aanzetten, wat moet ik doen?

Reacties

  • Dat klinkt niet goed. Normaliter wordt je MBA alleen heel warm als er flink veel CPU cycles verstookt worden.

    Je zou eens in Activiteitenweergave kunnen kijken (sorteer op CPU%) welke processen er veel CPU gebruiken. (Een EtreCheck overzicht hier plaatsen mag ook.)
  • Na de laptop in sluimerstand plaatsen, uitzetten aanzetten en opnieuw opstarten werkte hij weer als voorheen, het opnieuw opstarten duurde wel 3 min
  • WesleyWesley    Beheerder
    Het kan goed zijn dat sommige processen op de achtergrond vast bleven hangen. Door je herstart zullen deze weer geneutraliseerd zijn.
  • Heb ik een tijd niet gehad, Maar mijn tip is installeer MenuMeters is gratis en je kan dan constant zien wat er gebeurt met je processors .
    Gaan ze aan de haal ,blijft er iets hangen , dan klap je menu naar beneden en click
    op ,,open Activity Monitor'' kan je gelijk zien wie de boos doener is ,en je kan het gelijk stoppen,, het vastgelopen proces .
  • Mijn tip is: installeer géén handige toeltjes die zich diep in je systeem nestelen om hun werk te doen. Als je strandballen krijgt kun je met Activiteitenweergave (standaard op je Mac) zien welk proces daaraan schuldig is.
  • Mijn tip is: installeer géén handige toeltjes die zich diep in je systeem nestelen.
    Je moet niet iets zeggen als je zelf niet weet wat het is.
    Waar ik het over had is iets dat zit allemaal al in mac systeem al sins 10.2 alleen je moet er wel heel lang naar zoeken zit ook in Windows standaard .
    Dit preftje projecteert de informatie alleen in je menu balk meer niet , en zo heb je er gelijk zicht op.
    Misschien een tip voor je ;-)
  • June 2014 aangepast
    Leuk gebracht Piet, maar nee, bedankt, ik kan al jaren zónder! :-)
Log In of Registreer om te reageren.