Garageband niet te downloaden / installeren

March 2021 aangepast in macOS 10.15 Catalina
De reden luidt:
Je aankoop kan niet worden afgerond. Garageband kan niet op 'OS X Base System - Gegevens' worden geïnstalleerd, omdat macOS versie 11 of hoger is vereist. Via schijfhulp zie ik dat ik TWEE OS X Base System - Gegevens heb staan... Wat heb ik verkeerd gedaan tijdens de vorige installatie, en hoe kan ik dat na een schone herinstall op de juiste manier installen? En kan ik DAARNA wél Garageband installeren? Dank, Ropke

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Je aankoop kan niet worden afgerond. Garageband kan niet op 'OS X Base System - Gegevens' worden geïnstalleerd, omdat macOS versie 11 of hoger is vereist.


    Dat betekent dat je eerst macOS 11 Big Sur moet installeren.
  • Dank, Timosha, voor je vlotte respons! Big Sur valt niet te installeren op mijn iMac14,1 late 2013...
    Sta ik nu met lege handen???
  • timoshatimosha    Moderator
    Garageband 10.4.2 (de laatste versie) werkt alleen op macOS 11 Big Sur en hoger.
  • Dat had ik inmiddels begrepen. Hoe kom ik dan aan de voorlaatste versie van GB? Of kan ik Catalina installen en krijg ik dan GB meegeleverd?
  • Hoe komt het dat je GarageBand niet (meer) op je Mac hebt staan? GarageBand is Bundled Software en wordt bij aankoop van een Mac normaalgesproken standaard met het besturingssysteem meegeleverd. Zie daarvoor het onderstaande softwareoverzicht van Mactracker.



    Ikzelf heb een iMac 14,3, Late 2013. Deze werd destijds inclusief GarageBand geleverd. En tot en met macOS Catalina 10.15.7 heeft GarageBand ook keurig Updates en Upgrades ontvangen. De actuele versie 10.4.2 kan natuurlijk niet meer worden geïnstalleerd omdat daarvoor macOS 11 Big Sur vereist is, maar de voor macOS Catalina 10.15 laatst verkrijgbare versie 10.3.5 zou ook op jouw Mac moeten staan en nog werken.
  • Hey Piscatorius! Dank voor je respons! Vermoedelijk heb ik eens Garageband verwijderd (waarom??), in de veronderstelling dat het een los te downloaden app was of zoiets. Is GaBa10.3.5 nog ergens te downloaden dat je weet? Of is er ergens een alternatief te vinden 'voor weinig' :) ?
  • March 2021 aangepast
    Als je wat rondkijkt vind je Logic Pro,dit is GarageBand voor gevorderden.
  • timoshatimosha    Moderator
    Logic Pro X is te koop in de Mac App Store voor 229,99 €. Nogal prijzig voor niet-professionals.

    @Ropke
    Je kan ook eens kijken in de Mac App Store onder jouw 'aankopen' of daar Garageband niet staat. Indien dat zo is dan probeer vanuit die lijst GB te installeren.
  • @Ropke
    Ik heb tot nu toe het geluk gehad dat ik nog nooit een ooit aangeschafte of geïnstalleerde app opnieuw heb moeten downloaden. Maar als ik het mij goed herinner, dan zou dat zonder meer met alle apps moeten kunnen die je ooit met de aan jouw account gekoppelde Apple ID hebt aangeschaft, of je die nou via de Mac App Store hebt binnengehaald of oorspronkelijk vanaf een schijf hebt geïnstalleerd. Ga eens, zoals timosha al heeft voorgesteld, naar de Mac App Store en controleer of GarageBand in de aankoopgeschiedenis van je Apple ID staat. Wanneer de app niet in de lijst met aangeschafte apps staat, controleer dan of deze is verborgen. Je moet daarvoor natuurlijk wel met de betreffende Apple ID zijn ingelogd, anders werkt dit niet. Dus, als je nog niet bent ingelogd, klik dan op ‘Log in’ onderaan de navigatiekolom en voer je Apple ID en wachtwoord in. Staat GarageBand wel in de lijst, maar kun je de app nog steeds niet downloaden, lees dan hier wat je volgens Apple in dat geval verder nog kunt doen.
  • @Piscatorius & Patgel: Dank voor jullie ondersteuning! STOM TOEVALLIG kwam ik er vanmiddag achter dat een versie uit 2017 wel gewoon beschikbaar was...PRECIES wat jullie voorstelden... Hartstikke blij dus! Overigens heel prettig als een forum zo adequaat en snel ondersteuning biedt! Prettig vooruitzicht voor een volgende keer. Fijn weekend!
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het werkt.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.