App gezocht die automatisch de inhoud van notificaties kan uitspreken

February 2021 aangepast in Algemeen
Is er naast de mogelijkheden die in een iPhone zitten, ook een aparte app voor iOS die de inhoud van notificaties automatisch kan uitspreken zodra deze binnenkomen? Voor Android zijn hier een aantal apps voor beschikbaar als Shouter en Speaki.

Als je een notificatie van een berichten app krijgt kun je in de Speaki app bijvoorbeeld er voor kiezen om niet de naam van de app of de naam van de afzender te laten uitspreken, maar alleen de inhoud van het bericht.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2021 aangepast
    Heb je Toegankelijkheid -> VoiceOver -> Spreek berichtgeving altijd uit al geprobeerd?
  • Bedankt voor je reactie timosha. Dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Hier loop ik tegen twee dingen aan. Het eerste is dat alle notificaties dan worden uitgesproken, dus niet alleen van één bepaalde app. Het tweede is dat naast de daadwerkelijke inhoud van de notificatie, ook de naam van de app en de afzender worden uitgesproken wat niet de bedoeling is.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik denk niet dat je een app gaat vinden die doet wat jij wil. Apps van derden hebben door het iOS Sandbox systeem geen toegang tot andere apps.

    Dat zoiets in Android wel werkt wil niets zeggen. De Android derivaten zijn niet zo streng beveiligd als iOS.
  • Misschien met de Opdrachten app
  • Ik denk dat ik op een andere manier wel een oplossing vind voor het doel waar ik het voor wil gaan gebruiken. Erg bedankt voor de antwoorden, het heeft mij verder aan het denken gebracht!
Log In of Registreer om te reageren.