MacPro 2009 (febr) koppelen aan MacPro2010

Ik wil een MacPro 2009 (febr. OS El Capitan)) koppelen aan een MacPro2010 (mid 2010 OS High Sierra) voor bestandsuitwisseling. Via BluTooth krijg ik geen verbinding, terwijl ze "elkaar wel zien staan". Via ethernet (ethernetkabel verbindt de beide computers) lukt het ook niet. Wat zou ik kunnen proberen. Alvast bedankt ! mvg Albert

Reacties

  • Bedankt Timosha voor je snelle reactie en de link. Ik heb de link-tips uitgevoerd maar het gaat niet lukken. Ik wil dus alleen maar bestanden uitwisselen tussen deze twee MacPro machines. Staat er ergens misschien nog iets verkeerd en is het misschien ook mogelijk om het via BlueTooth te doen, de 2 machines zien elkaar wel maar ze blijven zoeken.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2021 aangepast
    Het zou misschien ook kunnen met Bluetooth PAN (Personal Area Network). De instelingen staan onder Instellingen -> Netwerk

  • Wederom bedankt voor je informatie Timosha, wordt zeer gewaardeerd ! Inmiddels heb ik via delen en de door jouw gestuurde link de computers "zichtbaar" gemaakt op beide machines. Maar nu wordt op beide machines de toegang geweigerd ( In delen heb ik iedereen geautoriseerd ) en moet ik een wachtwoord invoeren, maar ik gebruik nooit wachtwoorden voor mijn computers. Wat zou ik kunnen doen. Bedankt alvast mvg Albert
  • timoshatimosha    Moderator
    Op elke Mac wordt er gebruik gemaakt van een Administrator. Het wachtwoord van de Administrator moet je gebruiken.

Log In of Registreer om te reageren.