Dubbele bestanden in iCloud Drive

In iCloud Drive staan alle bestanden dubbel vermeld. De namen zijn hetzelfde, maar één van beiden heeft het volgnummer 2. Waar is er iets fout ingesteld?

Reacties

  • KorKor
    February 2021 aangepast
    Niks, dit krijg je als er iets fout gaat met het opslaan van een bestand. Ik heb dit diverse keren meegemaakt, als ik een bestand met mijn iPhone bewerkt had en daarna met mijn iPad iets toevoegde. Ik denk dat de eerste versie van het bestand gelocked was en als de iPad het wil opslaan en dat gaat niet onder de oorspronkelijke naam, dan krijg je volgnummer twee.
  • @Kor Bedankt voor de reactie. Ik denk idd dat het zoiets is. Het viel mij nu wel dat alle bestanden zonder de “2” gemarkeerd en iets groter waren.
  • Ja, klopt wat je zegt. Als ik naar de datum van die nr. 2 bestanden kijk, dan zijn ze ouder dan die zonder. Qua grote zie ik geen verschil, maar dat komt omdat het gedownloade weerinformatie is. Het is data dat dmv. Siri Shortcuts bewerkt is.
  • February 2021 aangepast
    Op het forum van de buren kreeg ik een reactie met hoogstwaarschijnlijk de oplossing. Het gelijktijdig gebruik van iCould Drive en Dropbox voor dezelfde bestanden kan dit probleem veroorzaken. Wat mij betreft kan er een slotje op.
  • KorKor
    February 2021 aangepast
    Ik vrees van niet. Ik gebruik nl. geen Dropbox, alleen iCloud.
Log In of Registreer om te reageren.