Beeldscherm MacBook Pro blijft soms zwart als hij uit slaapstand komt

June 2014 aangepast in Hardware problemen
Dag allemaal,

Ik heb 2 maand terug een tweedehands MacBook Pro 15" gekocht. Eerlijke verkoper en deed hem gewoon weg omdat hij als BV een macbook air liever had om te reizen.

De MacBook is Early 2011 is 2,8 jaar oud (sinds september 2011), 2.3GHz i7 processor, 8GB RAM , ...

De eerste maand nooit problemen mee gehad, lekker snel en dergelijk.

Sinds 3 weken terug deed plots het beeldscherm even raar. De MacBook toen uitgeduwd. De dag nadien begonnen de 'problemen'. Toen ik hem ietsje later op de dag voor een tweede keer open deed (vanuit slaapstand) ging de harde schijf en de fans draaien maar het scherm bleef zwart. Hij toont met zijn indicatieled dat wel degelijk de pc aanstaat.. Heb dit ondertussen meerdere keren mee gemaakt. Het ambetante is dat je hem moet uitduwen met de knop en het duurd een tijdje eer hij echt uit gaat. Als hij terug opstart zijn er op het grijze scherm wat strepen te bespeuren, allemaal lijntjes en af en toe is er eens een kolom lijntjes wat lager. Soms blijf hij op grijs scherm hangen en soms start hij gewoon deftig terug op. Soms geef hij zelf aan dat hij hersteld is van een wake-up fout of hoe het ook noemde.. Je kan dit naar Apple verzenden maarja..

Verder heb ik in die 3 weken een paar keer gehad dat de MacBook volledig bleef hangen. En in de virtuele machine faalde de grafische kaart ook 2x.

Ik heb ondertussen hier en elders al wat mogelijke oplossingen zitten lezen. Ik heb eerst SMC gereset. (dit was gelukt want batterij enzo was achteraf volledig leeg). vervolgens heb ik een hardware test gedaan van Mac (CMD + R) bij het opstarten maar deze vond geen hardware problemen. (ik dacht aan een van de grafische kaarten kapot) vandaag ook PRAM eens gereset maar heb inmiddels zonet ook weer voor gehad..

Ik begin dus stilaan te denken dat het eerder een software probleem is ofzo .. Aangezien de grafische kaart perfect werkt.. Zou ik een backup plaatsen van voor dat ik ongeveer het probleem merkte ? Meteen een volledig nieuwe versie van Maverickx erop plaatsen?

De eerste keer dat het scherm raar deed was dit wel wanneer de laptop een paar keer doorgegeven was, misschien intern wat losgekomen ?

Iemand hier ervaring mee.. Zou hem niet graag meteen binnen moeten doen, heb er al wat geld aan betaald en heb net ook een nieuwe smartphone gekocht ;)

Bedankt!

Reacties

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.