Upgrade naar macOS High Sierra

Hallo, ik heb op mijn iMac (2011) nu OSX 10.10.5 Yosemite staan, en wil upgraden naar 10.13 High Sierra.

Met enige moeite heb ik een download uit de App Store voor elkaar gekregen via
https://itunes.apple.com/nl/app/macos-high-sierra/id1246284741?ls=1&mt=12.
De App Store zegt dat deze versie (10.13.6) 4,80GB groot is, maar de download die ik binnen heb kunnen halen is slechts 22,7MB.

Nu heb ik de volgende vragen:
- Ik wil gewoon dooronwikkelen/upgraden vanaf 10.10, dus geen clean install doen. Expandeert deze 22,7MB tot de volledige upgrade-versie van bijna 5GB tijdens de installatie (kan ik me bijna niet voorstellen), of is dit niet de door mij gezochte versie?
- Is dit wellicht alleen een upgrade voor systemen waar High Sierra al op draait?
- Waar vind ik eventueel de volledige 10.13 die ik als upgrade kan installeren?

Groeten, Jan.

Reacties

• jemmiejemmie    Moderator
    Wanneer ik de link volg, https://itunes.apple.com/nl/app/macos-high-sierra/id1246284741?ls=1&mt=12 wordt er wel een bestand van 5GB gedownload.
    Misschien een storing geweest?
  • Wellicht, Jemmie.
    De versie die ik dacht dat gedownload werd blijkt een oude versie te zijn die al een tijdje op een externe backup-HDD staat. Wel met de naam MacOS High Sierra-installatie, maar dus 22MB groot.
    Waar wordt de download van 5GB geplaatst, die jij wist binnen te trekken? Ik zie hem niet in de normale Downloads map...
    Jan.
  • En wat is de exacte naam van de download die bij jou wel is gelukt?
    Ik volg de link op een machine waar al High Sierra opstaat en dan wordt de app store geopend en zie ik niet zozeer een bestandsnaam.
  • Maar wel dat het om 10.13.6 gaat en dat dat 4,80GB groot zou moeten zijn? Je ziet in de App Store vast hetzelfde als ik.
    Zou dat de grootte moeten zijn van de download zelf of de grootte die het OS heeft na installatie in de map Programma's (normaliter de standaard plek daarvoor)?
    Ik zie dat deze thread in de categorie 10.12 staat. Foutje, had 10.13 moeten zijn imho.
    3 February aangepast
    Hij gaat downloaden, maar doordat er al een nieuwere versie op de Mac staat slaat deze het bestand niet op.
    Ik zie wel dat de download doorloopt tot ruim 5GB.

Edit: topic verplaatst
    Edit2: Tijdens het downloaden zie ik wel de naam, Install macOS High Sierra

• Ik ben jaloers, woon je toevallig in de buurt van Apeldoorn?
    Hoe kan ik op een veilige manier aan de volledige 5,23GB installer komen?
    3 February aangepast
    Ik kan hem op mijn webserver zetten, dan kan je het bestand daarvandaan ophalen.
    Maar OSXDaily is wel een bekende site die ik zou vertrouwen.

Het bestand, als dmg, staat inmiddels ook op mijn server:

https://cij.jemmie.nl/download/
  • Jemmie, you're the best!
    5,22 GB zojuist binnengehaald.
    Zal vast gaan werken nu. Serverruimte kan vrijgegeven worden, en deze thread gearchiveerd!
    Thx again, Jan.
    Ik zal dit topic nog even openlaten, als er toch nog problemen optreden kun je hier in terug komen.

De download laat ik staan, mocht er iemand anders zijn die het zelfde ondervind als jij.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.