Internet recovery werkt niet met (nieuwe) blank SSD

Hallo!
ik zit met een probleem van recovery.
Mijn macbook 15" van 2011 was gecrasht met een 1TB hd met ssd partitie.
Geen enkele opstart/recovery methode werkte. Hij begint altijd wel en het balkje geraakt voor de helft vol en vervolgens krijg je een wit scherm. Elke keer weer.
Dus heb ik een nieuwe SSD 500GB gekocht maar zelfs met internet recovery wilt die ook niet installeren.
Ook weer een wit scherm.
A bootable installer maken met mijn nieuwe Mac lukt ook niet.
Waar kan het aan liggen? Iemand zei me dat de firmware eerst moet geupdated worden omdat hij zo oud is maar dat lukt dus niet.
Hebben jullie nog tips?

Bedankt alvast

Reacties

  • Hallo!
    ik zit met een probleem van recovery.
    Mijn macbook 15" van 2011 was gecrasht met een 1TB hd met ssd partitie.
    Geen enkele opstart/recovery methode werkte. Hij begint altijd wel en het balkje geraakt voor de helft vol en vervolgens krijg je een wit scherm. Elke keer weer.
    Dus heb ik een nieuwe SSD 500GB gekocht maar zelfs met internet recovery wilt die ook niet installeren.
    Ook weer een wit scherm.
    A bootable installer maken met mijn nieuwe Mac lukt ook niet.
    Waar kan het aan liggen? Iemand zei me dat de firmware eerst moet geupdated worden omdat hij zo oud is maar dat lukt dus niet.
    Hebben jullie nog tips?

    Bedankt alvast
  • Al geprobeerd de Mac op te starten via een bootable usb?
  • Met welk OS probeerde je een bootable installer te maken?
    Firmware kan idd een issue zijn daarom zou ik aanraden een bootable USB te maken met High Sierra. Daar zit een belangrijke firmware update in. Als die dan werkt alle grote High Sierra updates installeren daar zit ook nog een firmware update in. Dat zijn wel de twee hele belangrijke, ik draai inmidderls Catalina en firmware is niet meer geupdate na High Sierra. Hopelijk dat dit helpt!
Log In of Registreer om te reageren.