Te weinig opslag op Mac voor systeemupdate

Ik wil mijn macbook air graag upgraden naar Big Sur, maar ik kom erg veel opslagruimte tekort... Ik heb ondertussen zowat alle apps en bestanden van mijn macbook verwijderd en een betaald schoonmaakprogramma geïnstalleerd (en laten draaien). Ik heb het updatebestand ondertussen kunnen downloaden, maar nu krijg ik de melding dat ik nog bijna 18gb tekort kom om de update daadwerkelijk te installeren.. Ik weet niet meer wat ik moet doen om meer ruimte te krijgen. Als ik bij 'Over deze Mac' naar opslag ga zie ik dat 'Overige' en 'Andere volumes in container' voornamelijk veel ruimte innemen, maar ik weet niet of ik daar iets van kan verwijderen en hoe. Lijkt me toch raar dat het systeem zoveel ruimte inneemt dat je geen updates meer kan installeren. Ik heb ook wat gelezen over partities. Bij het schijfhulp programma zie ik bij intern: Installatie (10,86 GB gebruikt, 91,71 GB andere volumes en 18,55 GB beschikbaar), Installatie - Gegevens (44,23 GB gebruikt, 58,34 GB andere volumes en beschikbaar 18,55 GB) en Macintosh HD (45,12 GB gebruikt, 57,46 GB andere volumes, beschikbaar 18,55 GB). Daaronder heb ik nog een schijfkopie staan: 12,22 GB gebruikt, 365,5 GB beschikbaar. Ik heb alleen niet zoveel verstand van wat dit allemaal betekent. Help!



Reacties

  • Ik heb dit meer gezien op MacBook Air voor zover ik weet heeft Big Sur minimaal 30 GB nodig voor updaten of installatie en en vond ergens onder het updaten schijf opschonen want update wilde niet doorlopen bleef in lus hangen dus schijf geformatteerd en op nieuw geïnstalleerd
Log In of Registreer om te reageren.