contacten synchroniseren met een ander apple id

Mijn vrouw zat altijd op mijn apple id en dus op haar iPhone, iPad en iMac werden de contacten van mijn iPhone, iPad en MacBook keurig gesynchrioniseerd. Nu wil ik haar een eigen apple id geven maar toch wil ik graag dat de contacten gesynchroniseerd blijven tussen haar apple id en de mijne. (Dat lukte niet met gezinsdeling dan kun je alleen de agenda synchronisere). Hoe kan ik dat wél de contacten synchroniseren tussen twee verschillende apple id's ?

Reacties

  • Contacten synchroniseren tussen 2 apple ID's gaat niet. Om de contacten van mijn toestellen ook op de iPhone van mijn vrouw te gebruiken heb ik de app CopyMyData. Nadeel is dat na wijzigingen een nieuwe kopie moet gemaakt worden en dat alle contacten bij haar in één groep staan. Als iemand een betere oplossing heeft deel het a.u.b. hier.
  • Maak een gezamenlijke lijst met alle contacten in een bestand en zet die bijvoorbeeld op Dropbox. Deel deze lijst met volledige bevoegdheid met elkaar. Installeer op beide Macs het programma Synfolders Pro uit de AppStore voor macOS. Dit programma kan het bestand in de Dropbox folder real time synchroniseren met de bestandsmappen op de beide Macs waar de contacten in staan. Het is een niet uitgeprobeerde workaround en ben benieuwd of het werkt.
Log In of Registreer om te reageren.