problemen na update naar ios 14

Ik had onderstaande tekst al in een ander hoekje van appletips.nl geschreven, maar volgens mij is dat niet een forum, maar iets waar je wel reacties kwijt kan, maar vervolgens geen reacties krijgt. Vandaar dat ik het hier nog maar herhaal;


Ik heb een iphone 8, en na de laatste update moet ik zeggen dat er diverse zaken zijn waarvan ik vind dat ze juist geen verbetering zijn.
Als ik een en ander erover opzoek heb ik ook het idee dat ik gewoon niets mee kan doen.

– ‘horen en voelen’ koptelefoonveiligheid; In de auto maak ik gebruik van een ‘bluetooth carkit FM-zender’ omdat mijn autoradio geen bluetooth functie heeft. Ik kan wel bellen via bluetooth maar om spotify af te spelen vanaf mijn telefoon heb ik dat apparaatje nodig. Dan zet ik op mijn telefoon het geluid voluit, en mijn volume in de auto kan ik dan weer via mijn radio regelen, dus al met al werkt (werkte) dat prima. Nu krijg ik elke keer na een bepaalde tijd (tekst iPhone; Om je gehoor te beschermen, meet je iPhone geluidsniveaus in de koptelefoon. Als je de aanbevolen 7-daagse limiet overschrijdt, wordt er een melding verstuurd en het volume verlaagd. Deze meldingen kunnen niet worden uitgeschakeld!!) het probleem dat mijn geluid onder het rijden gedempt wordt, dus bijzonder onhandig. En ik begrijp uit hun tekst dat ik het niet kan uitzetten. Zeer vervelend, zeker ook omdat de functie die zij voor ogen hebben, in mijn geval niets daarmee te maken heeft. Kan iemand mij svp vertellen of de informatie op dit forum ook bij iPhone terecht komt?

– Keuzemogelijkheid om te kiezen met welk bluetooth device je wilt bellen; Zoals ik al aangaf, gebruik ik een ‘bluetooth carkit FM-zender’ voor muziek vanaf mijn iPhone, maar bellen in de auto doe ik met het Renault Carminat systeem, dus bluetooth via het audiosysteem van de Renault. Voorheen als ik naar muziek van mijn iPhone luisterde, en ik het geluid (via mijn autoradio) zachter zette, om Siri een opdracht te geven om iemand te bellen, dan kreeg ik een schermpje op mijn iPhone om te kiezen via welke bluetooth-device ik wilde bellen. Dan kun je dus kiezen tussen de ‘bluetooth carkit FM-zender’ of de Carminat bluetooth optie. Het schermpje stond dan even in beeld, zodat je handmatig nog kon kiezen. Nu echter komt dat schermpje ook wel in beeld, maar is zo snel ook weer verdwenen dat je niet eens de mogelijkheid hebt om nog een keuze te maken.

– Siri oude versie was veel prettiger, want als je een opdracht insprak bij Siri, dan kon je direct meelezen wat je tegen Siri zei, en daardoor ook meteen kon beoordelen of de tekst goed verstaan was door Siri. Nu komt deze tekst niet meer in beeld, maar alleen de interpretatie nog van Siri. Dit is een nadeel.

– Sneltoetsen favoriete telefoonnummers; voorheen was er een widget met daarin personen die je regelmatig belt, dat kon je zelf aanmaken. Ik weet niet waarom, maar deze widget is gewoon verdwenen.

Kortom, ik weet niet waar ze bij Apple mee bezig zijn, maar verbeteringen zeker niet. Ik heb in ieder geval geen idee wat er wél verbetert is, ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe deze feedback bij apple terecht moet komen.
Log In of Registreer om te reageren.