Foto's van iPad in iCloud plaatsen, waar staan ze?

Hoi allemaal,

Na jaren een android telefoon te hebben ga ik binnenkort over op een iPhone, mede omdat ik ook een iPad en een macbook pro heb. Nu wil ik ook gebruik gaan maken van de opslagdienst iCloud en heb ik een opslagabonnement van 50Gb genomen. Ik zit hier een beetje mee te spelen maar ik kom er niet uit. Ik wil nu bijvoorbeeld de foto's die op mijn iPad staan, in iCloud zetten. De vinkjes staan allemaal aan. het zijn 1068 foto's. Ik heb het vinkje 2 dagen geleden op groen gezet en ik had al wel ergens gelezen dat het naar iCloud plaatsen dagen kon duren, maar je vindt nergens terug hoe ver het is, of het nog bezig is enz, en ik zie op mijn macbook niets verschijnen van de foto's van mijn iPad.
Nu zag ik ook ergens dat je dan op al je apparaten het moet hebben ingesteld, dat je foto's naar de iCloud gaan? Op mijn Macbook heb ik nu 70 Gb aan foto's, dus dat past niet in mijn huidige iCloud abonnement en ik kan op mijn macbook daarom niet kiezen om de foto's op de iCloud te plaatsen. Zit daar het probleem?
Ik ben niet echt bepaald een ICT'er dus google is mijn grootste vriend, maar hier kom ik niet goed uit. Waar zouden de iPad foto's terug te vinden moeten zijn op de Macbook?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

Groet, DJR

Reacties

  • Een antwoord op je vragen wordt wat lastig omdat het met een stukje tekst vaak toch wat lastig te omschrijven is en als het fout gaat ben je de sjaak.
    Als eerste je iPad, als je daar iCloud foto's inschakelt dan moet je als j een "alle foto's " zit (helemaal linker optie" helemaal naar beneden schromen. Daar staat dan "zoveel foto's en zoveel video's" en daar staat dan ook bij wat hij aan het doen is. zoals
    helemaal bijgewerkt, xxx originelen downloaden, xxx foto's uploaden etc.
    Als daar "helemaal bijgewerkt" staat, dan heeft de iPad alle foto's bijgewerkt met iCloud.
    Je kan dan naar iCloud.com gaan en inloggen met je apple-id. in de apps daar kies je foto's en dan kan je kijken of dit overeenkomt met wat je op de iPad ziet.
    Dat zou ik als eerste in orde maken.

    Met de MacBook wordt het lastiger. Je zou kunnen overwegen om het 200gb abbo te nemen. dan kan je alles wel kwijt en kan je de boel goed heen en weer laten synchroniseren.

    Mocht je overigens niet zoveel/genoeg ruimte hebben op de iPad/iPhone, dan kan je in de foto instellingen kiezen voor "optimaliseer iPad (of iPhone) opslag". hierbij wordt van een gemaakte foto het grote origineel in iCloud gezet, maar een kleinere variant (die prima op de iPad/iPhone te bekijken is, maar minder ruimte inneemt) wordt op de iPad/iPhone gehouden.

    hopelijk heb je hier iets aan,
Log In of Registreer om te reageren.