iPad OS 14.1 / 14.2 reorganiseert leegt zelf praktisch volledige ipad naar app gebruik via App Store

November 2020 aangepast in iOS 14 | iPadOS 14
Heb iPad Pro, 1e generatie en had iPad iOS 14.1 geïnstalleerd. Toen ik op Safari bezig was crashte de iPad ineens, beeld werd zwart wieltje draaide. Ik wachtte zeker paar minuten en drukte toen weer 1x op home toets waarna het beeld weer verscheen met de apps. Echter zijn nu al mijn apps verplaatst, door elkaar gezet en is de helft verdwenen. Dit zelfde is ook gebeurt met mijn bladwijzers. Heel mijn organisatie is weg. Zelfs zijn bijna alle mappen verdwenen en meeste nog aanwezige inhoud staat nu random voorop op een pagina ipv in een map, verspreid over de gehele ipad (15 schermen).

Foto’s en bestanden lijken okay. Ik had ca 800 apps / bladwijzers. Nu staan er nog ca 350 apps op en ca 100 bladwijzers. Heb opruimen apps niet en nooit ingesteld.

Als ik in systeem: instellingen algemeen en opslag apps kijk, geeft hij nog steeds de oorspronkelijke inhoud weer. Alhoewel de opslagbalk steeds even weg springt naar 0 /grijs dus en met eronder ineens geen balk kleuren uitlegtekst en erboven blijft de onveranderde tekst ‘235 gb van 256 gb in gebruik’ . En soms springt de balk kort weg naar heel klein beetje opslag kleurtjes en andere kleurenbeschrijving. Wel neemt die weergegeven inhoud zonder dat ik wat doe langzaam af, inmiddels is het 227gb ipv 235gb bij begin.

Heb de iPad uitgezet en gereset en herstel alle instellingen en geforceerde start en geüpdate naar 14.2 maar niets heeft het probleem op kunnen lossen.

Kan mijn verdwenen apps wel in de App Store vinden en daar alleen openen niet downloaden en push meldingen van apps ontvang ik niet meer van bijv. De nu.nl app.

Het lijkt alsof de file homescreen + app organization is gecorrumpeerd misschien door de wisselwerking met de App Store, die nieuwe opslag functie daar?

Alle apps staan in het systeem en sommige zichtbaar, anderen in limbo oftewel alleen bij de AppStore te openen. Denk dat mijn bladwijzers misschien terugkomen als ik mijn huidige volle 15 schermen opnieuw heb gereorganiseerd in mapjes en daarmee visueel ruimte maak? Maar dat is met de hoeveelheid te verplaatsen data uiteraard geen optie!

Apple support verwijst me naar mijn helaas best oude backup als enige oplossing...

Alleen een totaal systeem herstel werkte...
Log In of Registreer om te reageren.