Apple ID ontkoppelen op oude iphone

November 2020 aangepast in iCloud
Beste lezer, mijn zoon heeft de oude iphone van mijn vrouw overgenomen. Hierin staan een aantal apps die onder haar appleID zijn aangeschaft. Nu heeft hij zijn eigen sim-kaart gekregen en kan hij deze mobiel helemaal zelf gebruiken. Ik zal hiervoor ook een appleID voor hem aanmaken. Vraag is echter: hoe kunnen we de apps omzetten op zijn appleID zonder dat daarmee spelletjes en dergelijke verloren gaan?
Alvast dank voor het antwoord

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2020 aangepast
    Apps omzetten op een ander Apple ID kan niet. Het Apple ID van jouw echtgenote staat in de metadata van de apps.

    Je kan wel het Apple ID van jouw echtgenote gebruiken als App Store Apple ID op zijn iPhone. En voor iCloud dan een eigen iCloud Apple ID.


  • Ik zou inderdaad een eigen apple-id aanmaken voor je zoon en dan familie delen opzetten. Voordeel is dan als je zoon nog <13 is, dat je eea in de gaten kan houden. Maar ook kan je zo de betaalde apps van een van de andere familie leden installeren zonder hiervoor opnieuw te betalen (geldt volgens mij nog steeds niet voor in-app aankopen).
Log In of Registreer om te reageren.