Lokale TimeMachine kopie is corrupt, hoe kan ik die verwijderen?

October 2020 aangepast in Algemeen


Volgens DiskUtilities is er een en ander mis met mijn lokale TimeMachine snapshot. Ik heb al geruime tijd problemen met extreem trage backups: zowel bij backup naar TimeCapsule (3Tb) of Synology NAS via bedraad netwerk loopt de backup aan ongeveer 20Gb/24 uur ... Geen idee sinds wanneer dit probleem zich voordoet, waarschijnlijk al voor de update naar 10.15.x

Vandaag eens iets dieper gegraven want ik wil Mac OS updaten zonder dat ik data verlies en ik zie DiskUtil feedback (screenshot).

Ik vermoed dat die corrupte lokale kopie de oorzaak is van de gehele traagheid. Die lokale kopie kan ik niet terugvinden en wordt ook niet door Mac OS automatisch verwijderd als ik in TimeMachine de knop "Back Up Automatically" omzet. Ook niet na restart.

Wie kan me hiermee verder helpen? Ik heb sowieso geen goede backup dus mocht de remedie ALLE backups weggooien, dan is dat geen probleem.

|Dit bericht had ik al net na registratie gepost, maar lijkt verloren gegaan. Excuus voor duplikaat bericht|

Reacties

  • October 2020 aangepast
    Het commando "sudo tmutil listlocalsnapshots /Volumes/" resulteert in 0 snapshots ... maar DiskUtility ziet er wél eentje ...
Log In of Registreer om te reageren.