Documenten in Finder worden weergeven met Pages icoon

September 2020 aangepast in iOS 14 | iPadOS 14
Sinds de laatste update van MacOS Catalina 10.15.6, zijn mijn Word-documenten in Finder ineens zichtbaar met een Pages-icoon. Als ik ze toestuur naar gebruikers die geen Apple computer hebben en de Pagesapp niet gebruiken, is dat niet wenselijk. Hoe kan ik mijn documenten terugzetten in een Word-document?

Reacties

  • Ik denk dat het een probleem is dat het standaard programma waarmee de bestanden geopend wordt verandert is.
    Wanneer je met de rechter muis knop op een bestand klikken je kiezen voor 'Toon info', kies vervolgens 'Openen met' en selecteren 'Word' en kies 'Wijzig alles'

    Overigens als je bestanden verstuur naar niet Mac gebruikers openen deze bestanden waarschijnlijk normaal met Word.
  • Bedankt jemmie voor je reactie. Ik heb nog geen reactie ontvangen van de niet Mac gebruikers. Zal het laten weten.
  • Het icoontje dat wordt weergegeven is enkel een associatie die gemaakt wordt op de computer waarop het bestand staat. Zo zal een Windows gebruiker nooit het icoontje zien van Pages, maar het icoontje van het programma dat op zijn/haar computer gebruikt wordt om een Word document te openen. Dat kan MS word zijn, of Wordviewer, of OpenOffice of nog een ander.
Log In of Registreer om te reageren.