Geen melding bij inkomende sms op watch indien iphone aan bluetooth handsfree hangt

Ik zit dagelijks veel in de auto, zowel bedrijfsbus als privé auto. iPhone is tijdens rijden altijd met een handsfree systeem gekoppeld van de resp. auto.

Het is me al enkele keren opgevallen dat, als ik mijn iphone vastpak er sms/iMessage berichten in het berichtencentrum staan. Vaak bedacht dat ik die niet gehoord/gevoeld heb aan mijn pols.

Nu ben ik er inmiddels achter dat er effectief geen melding op m’n watch komt, noch een hoorbare/voelbare melding op m’n iPhone.
Eergisteren de watch per vergissing in spaarstand laten staan en toevallig verschillende smsjes gekregen die dag. Allen vergezeld van een signaal op de iPhone.

Is de iPhone niet gekoppeld met een bluetooth handsfree, komen ze ook allemaal toe met geluid/trilling op de watch zoals het hoord.
Whatsapp berichten, notificaties enz. geven ook melding op de watch, onafhankelijk of de iPhone gekoppeld is met de handsfree.

WatchOS 6.2.8 en iOS 13.6 zijn de dienstdoende operating systems.

Ik heb de watch al eens losgekoppeld en opnieuw verbonden (lees factory restore), doch geen oplossing.

Heeft iemand een idee wat dit kan wezen. Ik kan het ook niet plaatsen hoe en wanneer dit issue begonnen is. Wel hatelijk. Ik draag het zeker al mee vanaf het vorige OS.

tnx
Gert
Log In of Registreer om te reageren.