TM benaderen met ander MacBook

Onderstaand een discussie van bijna 2 jaar geleden. Ik heb zo'n soortgelijk "probleem"
Ik heb mijn nieuwe mac schoon geïnstalleerd, vanwege wat issues met de vorige. Hij is dus niet vanuit de TM teruggezet. Ik kan nu via Finder wel zien dat er een backupbundle in staat, maar daar houd het mee op.
Groeten, Elwin

Arie S.
23 oktober 2018 om 9:54
Hallo mensen, Mss ietwat anders maar zoek dringend hulp:
In mijn gezin zijn meerdere mac apparaten. Ik werkte met een een mac van 2009 en de TM maakte dagelijks back ups. Oa van 42 dagen continu muziekbestanden op I Tunes. Mac crasht en krijg ik niet meer aan de praat.
Nu werk ik vanaf een Macbook (kleiner opslag, maar wil af en toe wat muziek bestanden van mijn opslag halen op de TM die gemaakt zijn van de oude mac… Ben ik nog te volgen?

Dus met een andere mac machine, probeer ik mijn opgeslagen muziekbestanden op de Time machine/Oude Mac te benaderren.

Het lukt niet. Doe ik iets fout of kan dat gewoon niet. Ben al weken Internet aan het afspeuren, maar alle artikelen gaan over bestanden terugzetten en ik wil juist mijn oude opslag benaderen met een andere machine. Binnen 1 thuisnetwerk overigens…

Help!

Wesley Fabry
23 oktober 2018 om 15:01
Klopt, dat is een beveiliging. Volgens mij kan alleen de Mac die de TM back-up maakt de gegevens inkijken. Dus ik denk dat het niet mogelijk is dit vanaf een andere Mac in te kijken. Uiteraard kun je achteraf een volledige TM back-up terugzetten op een nieuwe Mac, maar dat is een ander verhaal. Het beste kun je deze vraag stellen op https://genius.appletips.nl Onze experts en leden weten misschien een oplossing…
Log In of Registreer om te reageren.