‘Mail is onverwacht gestopt’ direct na openen

Sinds een paar dagen kan ik mijn mail op mn macbook air niet meer openen. Hij opent heel kort en sluit dan met een foutmelding. Ik heb al geprobeerd mijn account te verwijderen, herstarten van de laptop en weer toevoegen, maar helaas geen geluk. Weet iemand nog iets wat ik hiervoor kan proberen?
«1

Reacties

  • Wat is de foutmelding?
    Heb je het mail account volledig verwijderd of alleen disabled?
    En wat voor mail account is het POP, IMAP, O365.
  • De foutmelding is “‘mail is onverwacht gestopt”, de keuze is dan negeer, rapport en open opnieuw. Ik heb het internetaccount gekoppeld aan de mail wel volledig verwijderd en weer toegevoegd. Ik kan niet vinden wat voor mailaccount het is.. het val wel op dat hij wel opent, wanneer ik het account heb verwijderd en niet opent wanneer ik deze weer toevoeg (en hij dus mailtjes moet laden).
  • Dag,

    Bij het opstarten van mijn computer gisteren werkt ineens mijn mailprogramma niet meer, het stopt na 1-2 seconden na opstarten. Ik heb al meermaals opnieuw opgestart, uit de bibliotheek dingen verwijderen nav een tip gevonden via google en de ehbo laten runnen. Het probleem bestaat vandaag echter nog steeds. Ik heb geen nieuwe programma's geïnstalleerd en ook geen updates gedaan; wat kan er aan de hand zijn en nog beter, hoe los ik het op? De mail doet het overigens wel op de IPhone. Ik hoor het graag.
    met vriendelijke groet, Marianne
  • ‘Mail is onverwacht gestopt’ direct na openen
  • Ik heb "ooit" Mail eens "hersteld" via herinstallatie systeem command-R enzo...
  • November 2020 aangepast
    Hetzelfde probleem heb ik nu ook. En om de mail via cmd-r opnieuw te installeren heb je een vaste internet verbinding nodig dus geen Wifi.. Wie weet de oplossing??
  • Dag Marianne,

    Ik heb hetzelfde probleem. Hoe werd dit bij jou opgelost?

    Met vriendelijke groet,
    Christiane
  • Idem bij mezelf , op Mac ook na verwijderen en terug plaatsen e mail account ( dat op mijn andere apparaten wel werkt ) blijft het probleem bestaan
    Ook na plaatsen van backup van timemachine waar er nog geen probleem was blijft probleem zich voordoen .
  • November 2020 aangepast
    Hallo,
    Deze week deed ik op mijn macbook pro en op mijn macbook de upgrade naar big sur. Op mijn iPhone en kleine macbook werkt alles nog normaal, maar op mijn 15"macbook pro opent er geen venster meer wanneer ik mail open. Met andere woorden: mail is onbruikbaar op mijn grote macbook... Is er iemand die weet heeft van dit probleem?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Hallo, Ben nieuw hier en op zoek naar een oplossing voor hetzelfde probleem zoals hierboven door een aantal beschreven. Ik kan echter nog nergens de oplossing vinden. Is deze er al?
  • Hey ,
    de laatste dagen stopt mijn mail direct na het openen ,
    weet iemand soms wat de oorzaak zou kunnen zijn .

    Groetjes Miranda


  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem.
    Heeft er iemand als een oplossing. ? De rapporten worden wel nar Apple doorgestuurd maar daar blijft het bij!
  • De mails komen wel binnen. Enkel als ik ze wil openen, flitsen ze even open en dan verdwijnen ze met de hogervermelde meldingen" Mail is onverwacht gestopt ...Negeer Rapport / Open opnieuw/Verstuur . Het is een zeer uitgebreid rapport( enkele blz onberijdbare codes en formuleringen .
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies (weer eens) samengevoegd.
  • Ik had ook dit probleem op mijn Mac (OS X El Capitan). Ik dacht dat de opslagruimte het probleem was en heb dit kunnen oplossen door in mijn Icloud account alles uit te vinken op de Mac. via systeemvoorkeuren > internet accounts > icloud > alles uitvinken. Houdt hier wel rekening mee dat alle foto's van de Mac verwijderd worden, ze blijven wel nog in de Cloud staan. Daarna heb ik de Mac opnieuw opgestart en mijn iCloud terug geactiveerd op de Mac en Mail en Agenda terug aangevinkt. Dit is het enige dat ik eigenlijk echt gebruik op de Mac. Misschien is deze oplossing wat omslachtig maar voor mij heeft het gewerkt. Veel succes ermee!
  • Idem ook bij mij al enkele weken, en ik heb zoals hierboven werd aangegeven iCloud uitgevinkt en heropgestart en terug aangevinkt, maar dezelfde foutmelding blijft komen.
    Graag meer hulp bij deze dus.
  • timoshatimosha    Moderator
    iCloud uit en weer aanzetten kan in deze alleen maar effect hebben als men ook iCloud Mail (@mac.com, @me.com en @icloud.com) gebruikt. Het heeft absoluut geen effect met andere mail providers zoals Hotmail, outlook.com, Gmail, enz...
  • Vandaag het zelfde probleem gekregen met m'n macmini.
    Heeft het zin om El Capitan opnieuw te instaleren?
    Weet iemand dat?
  • Ik had dit probleem begin november en heb uiteindelijk de gebruiker verwijderd. Je moet wel eerst een (andere) beheerder maken. Dan vanuit Time Machine de gebruikers map terug gezet van eind oktober. Dan een nieuwe gebruiker gemaakt met dezelfde naam als de verwijderde gebruiker. Systeemvoorkeuren vraagt dan of je de bestaande map als thuismap wil gebruiken. Alles was hersteld. Het heeft een paar weken gewerkt maar nu is het probleem er terug. Ik heb een iMac van begin 2009 met El Capitan 10.11.6.
  • December 2020 aangepast
    Ik heb sinds vandaag exact dit probleem. Graag hulp.
  • ook hetzelfde probleem, ook met OS X el Capitán.
    Heb gelukkig nog 2 andere mailboxen. Vooral vervelend als men iets wil doorzenden vanop een of andere site wat hij dan niet doet of minstens de kans niet geeft om het adres van de bestemmeling in te vullen, zo vlug opent ie en in een flits sluit ie. Raporten doorzenden heeft blijkbaar geen enkele zin.
    Heeft iemand reeds de zaligmakende oplossing gevonden?
  • Het is bij mij de PostBus " inkomende mail" die faalt. Die opent even en flits onmiddellijk terug toe.
    Buiten PB"inkomende mail' kan ik alle andere openen, inclusief "alle email.." van waaruit ik ook kan antwoorden ,schrijven en verzenden.( als ik dat zou willen maar ik gebruik nu Gmail in Google .) Dus de mail komt wel degelijk binnen.
    HOE ?
    Als ik Finder open, vervolgens programma "Email" aantik, krijg ik alle postbussen te zien. Klik ik op PB "inkomende mail" dan verdwijnt alles plots. Maar als ik dat niet doe en bv op PB " alle mail" klik verdwijnt er niets en kan men de binnen gekomen mail lezen..
    Wel iets omslachtig en geen oplossing als men iets uit een website of schermafbeelding wil doorzenden. Maar daar is wellicht ook een oplossing voor mn niet meer via Safari de uitgaande mail laten lopen.
  • Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar door toeval heb ik het (waarschijnlijk) definitief hersteld.
    De vastloper bij mail heb ik opgelost door tegelijkertijd de knoppen CRTL en Alt ingedrukt te houden en het mailprogramma te openen. Dat lukte. Daarna heb ik de volledige prullenmand geselecteerd en alles daarin verwijderd. Vermoedelijk stond er een virusbericht tussen mijn prullenmandmails.
    Mijn e-mailprogramma start nu gewoon weer op zoals gebruikelijk. Succes hiermee!
  • Heb hetzelfde probleem....
    Maar de oplossing met alt en ctrl werkt bij mij niet
    wie heeft een alternatieve oplossing?
  • Probleem met stoppende mail niet opgelost. Mail stopt na aanklikken item.
  • Hoi, allen sinds gisteren heb ik ook problemen met het starten van Mail.
    Eerst nog kort in kunnen werken daarna steeds korter nu flits het open
    en verdwijnt daarna met melding gestopt etc. zie hier veel soortgelijke
    opmerkingen maar nog geen oplossing kan iemand mij hierin adviseren.
  • Hallo,

    Ik heb ook zelfde probleem op MacBook pro 15 inch een versie 2013
    Maar dat is natuurlijk een software probleem
    Hoe te oplossen ? Graag tips
    Bvd !
  • Hier precies hetzelfde op een oude iMac 22" in een flits lees ik dat er iets is met licenties etc.etc al de bovengenoemde truukjes werken niet......
Log In of Registreer om te reageren.