het verwijderen van volledige backups op een time machine
Hallo
Hoe kan ik de volledige backups op mijn time machine verwijderen. Als ik nu kies voor verplaats naar prullenmand. blijft het systeem geblokkeerd.
Dank voor de info?
Pascal
Hoe kan ik de volledige backups op mijn time machine verwijderen. Als ik nu kies voor verplaats naar prullenmand. blijft het systeem geblokkeerd.
Dank voor de info?
Pascal
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
met het volgende commando kun je controleren waar de TM backups worden opgeslagen:
sudo tmutil machinedirectory
Dit geeft de backup weer van de huidige computer, maar ook de locatie van de backups.
Met het volgende commando:
sudo tmutil delete [uitkomst van het vorige commando, maar met de naam van de backup die je wil verwijderen]
wordt de backup verwijderd.
Heb al een tijdje een probleem met m'n Time machine reservekopie.. Hij geeft aan dat de schijf vol zit.
MacBook Air van 250gb (100gb in gebruik)
Externe HD van 1tb (bij aanschaf zo ingesteld dat 300gb door time machine gebruikt kan worden, 700gb als externe HD) ben erachter gekomen dat dat te weing is.
Kan ik het gedeelte dat voor back up ingesteld is verwijderen, en daarop weer een nieuwe back up laten maken?
Wil dit als tijdelijke oplossing, wil later een nieuwe HDD kopen maar wil m'n gegevens tot die tijd het liefst zo veilig stellen.
De schijf verwijderen (links in navigatiekolom) of de map back up (zie screenshot)
Als ik daarna herstart, kan ik die schijf opnieuw selecteren om back ups te maken via time machine?
Schermafbeelding 2020-08-14 om 15.59.23