het verwijderen van volledige backups op een time machine

Hallo

Hoe kan ik de volledige backups op mijn time machine verwijderen. Als ik nu kies voor verplaats naar prullenmand. blijft het systeem geblokkeerd.
Dank voor de info?

Pascal


Reacties

  • Onderdelen van een back-up kun je niet wissen. Je kunt wel de hele schijf wissen met Schijfhulpprogramma.
  • Dit zou moeten kunnen via de terminal.
    met het volgende commando kun je controleren waar de TM backups worden opgeslagen:

    sudo tmutil machinedirectory

    Dit geeft de backup weer van de huidige computer, maar ook de locatie van de backups.

    Met het volgende commando:

    sudo tmutil delete [uitkomst van het vorige commando, maar met de naam van de backup die je wil verwijderen]

    wordt de backup verwijderd.
  • Heb hetzelfde probleem.
    Heb al een tijdje een probleem met m'n Time machine reservekopie.. Hij geeft aan dat de schijf vol zit.
    MacBook Air van 250gb (100gb in gebruik)
    Externe HD van 1tb (bij aanschaf zo ingesteld dat 300gb door time machine gebruikt kan worden, 700gb als externe HD) ben erachter gekomen dat dat te weing is.
    Kan ik het gedeelte dat voor back up ingesteld is verwijderen, en daarop weer een nieuwe back up laten maken?
    Wil dit als tijdelijke oplossing, wil later een nieuwe HDD kopen maar wil m'n gegevens tot die tijd het liefst zo veilig stellen.
  • Je zal in de instellingen van de Time machine de schijf moeten verwijderen. De mac herstarten en de schijf opnieuw toevoegen.
  • Bedankt voor je reactie, maar begrijp het nog niet helemaal.
    De schijf verwijderen (links in navigatiekolom) of de map back up (zie screenshot)
  • Je moet naar de instellingen van de Time Machine via de Systeem voorkeuren, en als je dan 'Selecteer schijf' kies heb je de mogelijkheid om een schijf te verwijderen.
  • Volgens mij bedoel je de schijf links in de navigatiekolom. Als ik die schijf verwijder, verwijder ik dan alleen dat gedeelte van mijn HDD (geformatteerd voor back up/time machine)? Andere gedeelte van mijn HDD gebruik ik voor bestanden, die mogen niet verwijderd worden.
    Als ik daarna herstart, kan ik die schijf opnieuw selecteren om back ups te maken via time machine?
  • Nee ik bedoel hier:

    Schermafbeelding 2020-08-14 om 15.59.23
  • Is gelukt, heb hem vanuit Schijfhulpprogramma gewist en hij is nu bezig met een nieuwe back up maken. Bedankt voor de hulp
  • Even uit nieuwsgierigheid: klopt het dat je op een server of online locatie je time machine back up hebt?
  • Mooi dat het gelukt is, en nee de TM backup is alleen lokaal.
Log In of Registreer om te reageren.