Problemen met HighSierra 10.13.6 op een MacPro

Mijn MacPro 5,1 met o.a. 10.13.6 geïnstalleerd begint rare kuren te vertonen.

Het is al een tijdje aan de gang er zijn updates en elke keer als ik de update wil installeren krijg ik de mededeling dat die update niet geïnstalleerd kan worden, op deze computer.
Sinds onlangs kan ik in mail geen berichten meer ophalen, als ik mail opstart en mail op wil halen krijg ik een driehoekje met de melding dat er mogelijk een probleem met de e-mail server of het netwerk is bij het controleren van de email instellingen is alles in orde, met mijn iPad kan ik wel m'n email ophalen via dezelfde router.
Al weken krijg ik het popupvenster dat ik m'n batterijen in m'n muis moet vervangen, maar de baterijen zijn nog voor meer dan 18% geladen.
Ik heb bootcamp op de computer geïnstalleerd op een andere HD, maar als de computer opgestart wordt krijg ik nu iedere keer een tweede bootcamp icoon op m'n bureaublad erbij, normaal gesproken als ik in de map kijk is deze leeg en kan ik het verwijderen, maar sinds vandaag wordt het nog gekker, voor het eerst staat er in diezelfde lege map van voorheen nu 4 andere mappen tw: .fseventsd, .Spotlight-V100, .Trashes, en $RECYCLE.BIN
Ik zie nu ook dat deze mappen ook op m'n in gebruik zijnde HD staat, weliswaar 'grijs' met een verbodsbordje.
Ik denk dat het een heel bijzonder probleem is, iemand???

Mijn comp. gegevens: MacPro 5.1 A1289, videokaart: Radeon RX580, 6-core Intel Xeon 3,46Ghz opstart romversie: 141.0.0.0.0
OS is via NVMEExpress en Apple SSD controller op Samsung SSD970 PRO 1TB geïnstalleerd.
RAM geheugen: 4x4 GB DDR3 ECC

OS 10.15.4 is geïnstalleerd via Generic SATA Express controller op SamsungMZHPV128HDGM, maar wordt niet bebruikt.
Ook op nog een andere SSD staat OS 10.13.6 maar wordt ook niet gebruikt.
Log In of Registreer om te reageren.