bij draadloos apple toetsenbord werken bepaalde toetsen niet altijd

Hallo,

ik heb een iMac uit 2011 welke draait op os10.13.6 met een draadloos toetsenbord welke sinds vandaag problemen geeft.
de rechter shift toets doet niks meer en de linker shift toets werkt alleen bij sommige letters.
ik heb met toon toetsenbordweergave al gecontroleerd welke toetsen niet werken en dat zijn de f1 t/m f9 en dus de rechter shift toets.
daarnaast werkt alles, alleen kan ik met de linker shift dus niet alle hoofdletters maken.

ik heb het toetsenbord al opnieuw gekoppeld, een paar x opnieuw opgestart. allerlei foefjes geprobeerd bij toegankelijkheid maar tot op heden zonder succes.

wie o wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen. ik heb onlangs geen nieuwe software geïnstalleerd.

alvast hartelijk dank.

met vriendelijke groet,

mark

Reacties

  • nog even een toevoeging van mijn kant. ik heb het toetsenbord zojuist even gekoppeld aan een iPad en daar heb ik hetzelfde probleem. het zit dus blijkbaar in het toetsenbord. wel vreemd. het enige dat ik vandaag gedaan heb is de batterijen vervangen. is dit iets wat iemand van jullie ook wel gehad heeft
    is er een oplossing voor.

    mvg, mark
Log In of Registreer om te reageren.