installeren El Capitan van usb

Ik wil mijn imac met El Capitan installeren vanaf usb.
Heb eerst mijn schijf gewist en daar is het fout gelopen!
Hoe los ik dit op?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De probleembeschrijving is wel heel summier! Wat is er allemaal fout gelopen?
  • Ik wou een clean install doen en heb iets gedaan waardoor ik geen backup meer kan terugzetten. ik heb wel een OS El Capitan op usb gekregen maar mijn systeem lijkt weg te zijn.
  • timoshatimosha    Moderator
    Je kan opstarten van de Time Machine schijf door ⌥ ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Kies de TM schijf en zet de backup terug. Of kies de USB-stick en start daar van op om een nieuwe installatie aan te maken.
  • Daar is het probleem! Hij ziet de usb niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als de TM schijf wel wordt gezien en de USB-stick niet dan staat er op de USB-stick geen bootable Installer.
  • Aha, maar is het mogelijk dat ik iets heb gedelete dat niet mocht waardoor de usb niet zichtbaar is! Volgens mijn vriend is dit wel degelijk een bootable OS
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je met ⌥ ingedrukt opstart start de Mac op van de UEFI. Die kan je niet wissen want dat is firmware.

    Nogmaals, ziet de Mac de Time Machine backup?
  • Hallo, Ja hij vindt hem. Dit is print screen van wat ik te zien krijg. Is dit juist?

  • timoshatimosha    Moderator
    May 2020 aangepast
    Dat is juist. Het lijkt er op dat je een TM backup gaat terugzetten.
  • Dus het is niet zó dat mijn backup schijf gewist wordt, want daarvoor vreesde ik namelijk.
  • Hallo, mijn backup is nu geinstalleerd. Hoe zet ik er El Capitan op vanaf hier?
  • timoshatimosha    Moderator
    Welke OS X versie staat er nu dan op?
  • high sierra 10,13,6 of is het beter die high sierra te herformatteren? Het is de bedoeling om hem leeg en gebruiksklaar weg te doen.
  • Het heeft wat tijd in beslag genomen maar ik heb de backup terug kunnen plaatsen en kan weer verder.
    Bedankt voor je assistentie.
Log In of Registreer om te reageren.