Onverklaarbare actie bij aanvang schone installatie

Vandaag wilde ik een schone installatie uitvoeren. Dus Mac uit, en daarna opstarten met de knoppen CMD+R ingedrukt, en loslaten bij het verschijnen van de Appel. Routine. Nu kreeg ik tot mijn stomme verbazing na enige tijd twee reuzeniconen te zien, afwisselend de achterzijde van het (draadloze) toetsenbord met daarop het groene vlakje van de aan/uit knop en een pijltje daaronder naar links (uit), en de onderzijde van de (draadloze) muis, ook met dat aan/uit knopje in het groen en een pijltje naar uit. Huh??? Dus ik heb wat gewriggeld met die aan/uit knop, maar dat hielp geen bal. En verder gebeurde er helemaal niets. Ik kwam niet verder dan dat. Node heb ik de Mac dus uitgezet door het ingedrukt houden van de knop aan de achterkant. Na een gewone opstart, werd wel melding gemaakt dat ik het ding geforceerd had gestopt, heb ik de stand van Blue Tooth gecheckt, maar alles stond gewoon op aan. Daarna heb ik het opnieuw geprobeerd - misschien had ik per ongeluk een verkeerde toetscombinatie gebruikt -maar dat leverde precies hetzelfde resultaat op als de eerste keer. Wat overkomt me nu, Genius??? Geen schone instal meer?

Reacties

  • AANVULLING: Ik heb het nog een keer geprobeerd, op precies dezelfde wijze als hierboven beschreven. In het icoon met het toetsenbord verscheen het ronddraaiende 'ik ben bezig'-sterretje. Na verloop van tijd verdween het icoon van het toetsenbord. Het bleek actief. De BlueTooth-muis werd niet gevonden. Een oud, goedkoop, aangelijnd muisje met een vrolijk rood LED lampje erin bracht redding. Daarna kon ik alle handelingen verrichtten. MAAR... bij het raadplegen van 't Schijfhulpprogramma ontdekte ik iets merkwaardigs, ook al zo onverklaarbaar. Daarover gaat mijn volgende Nieuwe Discussie.
Log In of Registreer om te reageren.